Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Commando’s keyboard/memory via interface 6050/51 etc.. richting pc werkt niet

Gestart door VintageTrain zondag 24 september 2023, 11:19:33

Commando’s keyboard/memory via interface 6050/51 etc.. richting pc werkt niet
ControlUnit 6021; Interface 6050; 1x 80f 6036; en 4 x 80 6035; 6x Keyboards 6040; en Memory 6043.
Veel locs met een 6080 modules
Gebruik Koploper en bezig met Traincontroller.
Besturing vanuit PC naar de baan is ok. zowel via RS 232 Com1 of via USB verloop (Com5).
Maar met welk systeem krijg ik ook het signaal binnen wanneer ik bv middels Keyboard en of Memory de wissel heb bedient?
Eventueel een Loc met de CU of 80 / 80f, dit vind ik momenteel iets minder belangrijk, maar de wisselstand doorgeven van de Marklin naar de PC zou heel mooi zijn.
De PC ziet dat nu niet dus klopt de werkelijke stand van de wissel niet meer met de stand op de PC.
Ik heb geen terugmeld mogelijkheid op de wissels, maar ben al ok wanneer het keyboard/memory commando('s) ook in de PC te zien zijn.
Kan iemand mij daar eens mee helpen?
Of moet ik nu de hele boel met een CS2..3 (vervangen 6021) of toevoegen?
Re: Commando’s keyboard/memory via interface 6050/51 etc.. richting pc werkt niet
Zit deze vraag misschien in verkeerde groep?
Re: Commando’s keyboard/memory via interface 6050/51 etc.. richting pc werkt niet
Werkt dat in koploper wel? Of daar ook niet.

Alternatief zou zijn met schakelaars en een s88 module commando's door te sturen.
En dan daar wde wissels aan linken.
Of de handmatige wisselstraat punten

Misschien een intellibox op de kop tikken daar kun je je keyboards nog aan hangen en die meld z'n wisselomzettingen wel terug naar je software.

Mvg Robin
Robin,

In koploper ook geen update wissel commando's
( ik weet dat er geen terugmelding op de wissels zelf zit. Maar ik wil dat alleen de commando's naar de pc gaan)

Dankjewel, ik zal de intellibox optie eens bekijken.
Checken of hij ook met de rest van de hardwares werkt en andersom zodat ik die niet voor niets heb gekocht
Intellibox ipv de 6021 dus denk ik.
Dat bedoelde ik ook.
Als ik op mn IB een wissel omzet, schakelt die ook in koploper mee om.(commando komt dus in de pc binnen)
Ik heb geen ervaring met extra keyboards,maar zie niet waarom die niet zouden worden doorgestuurd.
Dat systeem is eenrichting, dus veroudert, en beter niet meer te gebruiken, een Intellibox biedt daar een oplossing voor.

Groetjes.