Inmiddels alweer enkele jaren een eigen woning. Mijn oude baantje staat nog 'thuis', nodig eens afbreken....

En dan heb je genoeg spullen in voorraad om een nieuw baantje te bouwen. Want dat is iets wat ik thuis toch een beetje mis. Bouwen en rijden.
Nu heb ik een kleine kamer (3,6m *3m) tot de beschikking. Staan wel wat kasten, een bureau en de vloer wordt nog wel eens gebruikt voor een luchtbed. Nu zit er een 'vervelende' scheve zijde in, waar prima een klein modelbaantje onder gebouwd kan worden. Op deze plek staan nu ook de kasten. I.p.v. die kasten kan daar ook een modelbaan worden gebouwd.

ThemaIn de verzameling zit genoeg rijdend materieel voor een 'Noordelijke Nevenlijn' oftewel 'Diesel'.
Op het hoogste niveau een 'klein' stationnetje met uithaalspoor (a la Veenwouden a 1970). Hierop kan gerangeerd worden met een korte goederentrein en er kan verkeer doorrijden. Na het station gaat de enkelvoudige spoorlijn een niveau naar onderen. Hierin zou ik graag de spoorbrug van
van Zwaagwesteinde willen weergeven (uiteraard een stuk kleiner) en mogelijk het station van
Zwaagwesteinde. Eigenlijk meer een halte aan het enkelspoor.
Onder de zichtbare baan een schaduwstation. De eerste opzet gaat uit van 2 niveaus. Waarschijnlijk is 1 niveau wel voldoende en kan 1 van de 'spiralen' gevuld worden met 'doodlopende' rails. Daar het meeste materieel treinstellen betreft.
Bovenbaan

Schaduwstation -1

Schaduwstation -2

Totaal

Waar ik jullie hulp graag voor gebruik is opzoek naar alternatieven en inspiraties die ongeveer passen in het oppervlak waar is getekend.
Voor zover kan wil ik het station en de enkelsporige lijn glooiend met 'ruime' bogen en slanke wissels. Aan de buitenkanten om te keren kan ik helaas niet groter dan R2 gaan. R1 is verboden om te gebruiken.

In dit eerste concept is de baan aan de linkerzijde eigenlijk nog wat te groot (komt voor het raam)
In de bijlage het Anyrail bestand. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.