Hallo,
Ik heb een mooi lot locs gekocht.
Met één ervan heb ik een probleem.
De loc heeft 10 dipswitches. Als ik daar een adres instel, wordt die loc probleemloos gevonden door de MS2 met het correcte adres. Bij het zoeken maakt de loc een paar electrische geluidjes. Maar daarna, niets meer. Geen enkele functie werkt, ook de verlichting niet en ook beweegt ie in geen enkele richting.
Dan maar analoog geprobeerd, alle dipswitches op off dus, en met een oude grijze transfo aangesloten op de sporen.
Dan rijdt en schakelt ie perfect, met de lichten aan in de rijrichting.
Toen ik weer probeerde om digitaal te rijden, reed ie 4cm gewoon bij het aanzetten van de stroom, dus zonder een commando in te geven. Maar dan weer gewoon niets. Gewoon dood. Heel jammer want het is wel een fantastisch ding met normaalgezien geluidsfunctie.
Ik heb reeds geprobeerd via de MS2;
-manueel adres invoeren
-loc zoeken in databank
-loc resetten
Is de decoder kapot?
Zijn er nog dingen die ik kan proberen? Mijn andere locs functioneren wel perfect met deze digitale opstelling.
Ik heb ergens iets gelezen over CV waarden die mogelijk niet juist zijn, maar daar heb ik niets van begrepen. Kan er ooit een verkeerde programmatie uitgevoerd zijn?
Alvast bedankt voor jullie inzichten.
Vanaf maandag ben ik 3 weken in het buitenland, alvast mijn excuses als ik in die periode hier niet aanwezig ben. Maar tot zondagavond volg ik met aandacht.