Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Toegevoegde waarde CS?

Gestart door Märklin-Beren maandag 05 mei 2008, 22:08:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Toegevoegde waarde CS?
Märklin-Beren
gast

Toegevoegde waarde CS?
Wij rijden nu met 2 Mobile Stations en verder zijn alle wissels en seinen analoog.
Wat zou de toegevoegde waarde zijn als wij een CS zouden aanschaffen zonder alle seinen en wissels digitaal te maken?
Re: Toegevoegde waarde CS?
Als je de seinen en wissels analoog wilt blijven aansturen heeft volgens mij de CS weinig toegevoegde waarde.

Mvg,
Peter
Re: Toegevoegde waarde CS?
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Toegevoegde waarde CS?
dat heb ik dus ook goede vraag
en toch neig ik nog naar een cs
groet robert
Re: Toegevoegde waarde CS?
Lid sinds: 2006

offline
Re: Toegevoegde waarde CS?
Toegevoegde waarde is dat je de grens van 10 locs niet meer hebt; met meer locs tegelijkertijd kan rijden; dat het programmeren veel gemakkelijker gaat; dat de bediening makkelijker is.

Zo, zomaar even 4 pluspunten, er zijn er vast nog wel meer  :D

Koen
Re: Toegevoegde waarde CS?
Ik heb het wel gedaan hoor. Toegevoegde waarde ik kan mijn hele collectie in het CS zetten en ik heb veel meer mogelijkheden qua programmering en ik heb nu 16 functies met mfx locs en 128 rijstappen.

Bovendien kan je andere en oudere locs laten rijden met motorola 27 en 28.

En je oude mobile stations kan je gebruiken als extra rijregelaar.





Re: Toegevoegde waarde CS?
Märklin-Beren
gast

Re: Toegevoegde waarde CS?
Citaat van: Davy op maandag 05 mei 2008, 22:18:22Bovendien kan je andere en oudere locs laten rijden met motorola 27 en 28.

Wat zijn Motorola 27 en 28?
Decoders o.i.d.?
Re: Toegevoegde waarde CS?
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Toegevoegde waarde CS?
Denk ook aan het instellen van het rijgedrag van de Mfx locs.
Kijk ook eens in dit draadje.

Groet, Paul
Re: Toegevoegde waarde CS?
Het is jammer maar ik kan er geen strakke Pl*ss*r van krijgen en al helemaal niet van die MFX luchtballon.

Sorry, maar dit is mijn persoonlijke mening en gelukkig zijn wij daar vrij in om deze te geven.
Re: Toegevoegde waarde CS?
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Toegevoegde waarde CS?
dat 10 loc's verhaal
doet mij ook twijfelen en daarom neig ik nog steeds naar de CS
echter de ecos moet ook erg goed zijn
en kwalitatief wat grover dus grotere knoppen enzo (dat is voor mijn kolenschoppen erg handig )
dus ik denk dat er een ecos of cs komt
(nu weer verder sparen  :lol:)
groet robert
Re: Toegevoegde waarde CS?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Toegevoegde waarde CS?
Ik weet nog wat: Je kan boosters gebruiken :)
Re: Toegevoegde waarde CS?
De Ecos, het CS en de Raptor kennen dus blijkbaar Motorola 27 & 28 :idea: De Commander in ieder geval (nog) niet :!:

Beste Beren...als ik jullie was zou ik zeker de stap naar een centrale zetten :) Kijk niet zozeer naar de rijeigenschappen want met ingeschakelde optrek- en afremvertraging kun je een moderne loc op alle centrales mooi laten lopen :idea: Kijk bijvoorbeeld wel naar de extra mogelijkheden met betrekking tot het programmeren van locs/decoders... Die zijn bij bijvoorbeeld een CS of een Ecos een stuk groter dan bij een MS en het is erg leuk en zinvol om je locs netjes af te stellen cq. in te regelen :)

Mijn advies: voorzie de twee Mobile Stations lekker van een grote broer in de vorm van een dikke centrale :!: :lol: Het is echt prachtig speelgoed en je bent helemaal op de toekomst voorbereid 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Toegevoegde waarde CS?
Hehehehe...ben nog een groentje maar blijf van mening dat je door het goed (lees: traag !) afregelen van de optrek- en afremvertraging met iedere centrale even mooi kunt rijden...puh 8) Heb het dan inderdaad wel over new-type decoders, met oude heb ik 0,0 ervaring :oops:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Toegevoegde waarde CS?
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Toegevoegde waarde CS?
Kijk eens naar dit draadje. Nog vragen?
Re: Toegevoegde waarde CS?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Toegevoegde waarde CS?
Ik zou in de toekomst wel een CS willen hebben.
Maar, ik denk dat ik dan langzaam aan alle wissels+seinen ga toewijzen aan een adres.
Zo kan je langzaam de stap naar volledig digitaliseren maken!

Onthou ook dat je het CS met de pc kan linken!!!

Dennis