Geachte aanwezigen,
Sinds kort net weer thuis aangekomen van een heerlijke zomervakantie in Engeland en Ierland. Veel gezien en beleefd, ook in de wereld van de modelbouw.
Ik ben nu 17 jaar en sinds een jaar geleden weer bezig met de modelspoorbaan van mijn vader. Ik vond van alles: bomen, huisjes, wagons en niet te vergeten modeltreinen. Enkele modellen van Lima en Fleishmann, maar ook een Marklin Thomas uit de starterset 29120 waar ik als kind al erg fan van was. Na wat maanden sleutelen was deze al gauw weer klaar voor gebruik op onze modelspoorbaan die wordt aangedreven met de Central Station 2.
Nu heb ik in Engeland en Ierland enkele andere fabrikanten gezien die ook Thomas treinen, wagons (Rolling Stock) en accessoires verkopen, uit mijn hoofd Hornby en Bachmann.
Van de Hornby series had ik al eens een wagon aangeschaft, maar niet meer dan dat. De Hornby series zijn naar mijn mening een erg bijzonder stukje staal en kunstof werk met veel details. In Engeland daarom via
www.hattons.co.uk Liverpool een Hornby Duck en enkele wagons aangeschaft.
In de wereld van Bachmann heb ik een Henry en ook enkele wagons aangeschaft. Ook deze fabrikant biedt veel als het gaat om de modellen en de soorten wagons/accessoires.
Nu aan jullie de vraag: Zijn jullie bekend met deze firma's? En zo ja, hoe kan ik deze gelijkstroom locomotieven ombouwen naar een digitale locomotief die op de Marklin baan past net als de Marklin Thomas? Op internet gelezen dat een decoder en sleper noodzakelijk is.
Met vriendelijke groet, Maarten