Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

HAG Re4/4 BLS

Gestart door Re460 maandag 05 mei 2008, 18:36:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
HAG Re4/4 BLS
Re460
gast

HAG Re4/4 BLS
Al langere tijd brengt HAG het model van de Re4/4 van de BLS.
Deze locomotief in bruine uitvoering is uitgebracht met verschillende nummers/stadswapens.
In de HAG-Catalogus valt dit model onder de noemer :die robusten zum einsteigen.
Gaat het hier nu om een kwalitatief minder model of niet?
Is dit model uitgerust met de kogellagermotor typ 88? Of zit hier een oude dus minder goede motor in?
Het lijkt me een leuk model maar dan moet er wel dezelfde motor inzitten als in de Re4/4 II en de Re6/6 dus met kogellagers.
Wie weet hier mee van?
Erwin
Re: HAG Re4/4 BLS
Blausee-Mitholz
gast

Re: HAG Re4/4 BLS
Lokkast is van oude generatie dus iets te grof. ik heb er zelf geen moeite mee.
Motoren zijn van type 88 dus met kogellagers (er zijn oude modellen in omloop met oudere motoren). Samen met de Re 465 is de Re 425 de spil van mijn materieel omloop. Zoek in mijn berichten en je komt wel wat foto's tegen denk ik  :mrgreen:

Mvg, Johan
Re: HAG Re4/4 BLS
Re460
gast

Re: HAG Re4/4 BLS
Johan,
Bedankt voor de snelle reactie. Goede locomotief met goede rijeigenschappen.
Is dit model makkelijk te digitaliseren?
Erwin
Re: HAG Re4/4 BLS
Blausee-Mitholz
gast

Re: HAG Re4/4 BLS
Citaat van: Re460 op maandag 05 mei 2008, 20:42:27
Is dit model makkelijk te digitaliseren?
Erwin

Geen probleem, eitje  :wink:
Ben je niet bang voor wat extra werk wat licht betreft, kijk even hier  :mrgreen:

Mvg, Johan
Re: HAG Re4/4 BLS
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: HAG Re4/4 BLS
Johan ik snap het ff niet, want ik zie dat je twee rode sluitlichten hebt ingebouwd, maar verderop zeg je hiervoor geen gaten te willen boren, vanwege de verzamelaarswaarde van de lok:

Citeer
Danke.
Ich will kein Lochern machen in das Gehause und mache kein rot Schlusssignal. Weiss hinten is genug für mir.
Wann Ich Lochern mache senkt das Sammelwert von das Modell? 

Grüss, Johan

Dus zit er nu wel of niet sluitverlichting in die BLS Re 4/4?

Re: HAG Re4/4 BLS
Re460
gast

Re: HAG Re4/4 BLS
Leuk ombouwverslag. Knap werk!
Mogelijk dat ik dit ook ga doen. Maar ja, dan moet ik het model wel hebben en dat is nog niet het geval.
Tot zover bedankt.
Erwin
Re: HAG Re4/4 BLS
Blausee-Mitholz
gast

Re: HAG Re4/4 BLS
Citaat van: Kappa op maandag 05 mei 2008, 21:29:12
Johan ik snap het ff niet, want ik zie dat je twee rode sluitlichten hebt ingebouwd, maar verderop zeg je hiervoor geen gaten te willen boren, vanwege de verzamelaarswaarde van de lok:

Citeer
Danke.
Ich will kein Lochern machen in das Gehause und mache kein rot Schlusssignal. Weiss hinten is genug für mir.
Wann Ich Lochern mache senkt das Sammelwert von das Modell? 

Grüss, Johan

Dus zit er nu wel of niet sluitverlichting in die BLS Re 4/4?



Ad, lees Edit op datum  :wink:

Mvg, Johan
Re: HAG Re4/4 BLS
sbbmarklin
gast

Re: HAG Re4/4 BLS
Hallo,

Ik heb er ook 2. Wat rij eigenschappen super. Trekken een hoop. wel een beetje gedateerd maar omdat het een lok is zonder veel relief een mooi model.

Gr Arnout.