Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Rubber dak van busch laser cut

Gestart door Janvis dinsdag 29 augustus 2023, 09:59:52

Rubber dak van busch laser cut
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een bouwen van een Busch laseer cut huis (busch 1538), het dak van dit huis is van een soort rubber materiaal gemaakt.

Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het weatheren van deze daken en met welke materialen jullie dit doen, of is watergedragen revell verf hier ook gewoon geschikt voor?

Alvast bedankt voor jullie input.

Groeten JW
Re: Rubber dak van busch laser cut
Ik denk dat het verstandig is om eerst een laag primer op te spuiten.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Als dat dak inderdaad van rubber of gelijkaardig materiaal is zou ik in ieder geval geen watergedragen verf gebruiken. Een enamel is daarvoor beter geschikt. Watergedragen verf op rubberachtig materiaal gaat snel bladderen is mijn ervaring.
Maar welke verf je ook gebruikt, een primer die geschikt is voor rubber (blijvend elastisch) is sowieso aan te bevelen.
Dankjulliewel voor de reacties.

Ik heb alleen maar water gedragen verf van Revell dus moet voor het dak maar even wat passende potjes oplosmiddel gedragen verf halen. En dan even uitzoeken wat voor primer het beste is voor rubber
Speciale Gast

Probeer anders eerst even wat water gedragen verf op de binnenkant van het dak.
En staat er niets over in de handleiding?
 @citaat

Ik heb de handleiding er even bij gezocht maar daar staat helaas niks vermeld over het eventueel verven van onderdelen.
Ik heb me volgens mij voor niks zorgen gemaakt.

Heb op een stukje restant geschilderd met revell aqua color en dat gaat helemaal prima. Ook na het drogen kan ik het materiaal in alle vormen buigen zonder dat er iets met de verf gebeurd. Dus als het vast zit gelijmd op het dak (waar er ook nog eens een kartonnen onderlaag onder zit) maak ik me niet meer zo'n zorgen.
Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 29 augustus 2023, 18:51:58Watergedragen verf op rubberachtig materiaal gaat snel bladderen is mijn ervaring.
Scheelt weer zelf verweren O:-D