Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

switchpilot 3, servo icm MS2: wissels worden geaddresseerd maar gaan niet om

Gestart door Eifelman donderdag 24 augustus 2023, 11:17:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
switchpilot 3, servo icm MS2: wissels worden geaddresseerd maar gaan niet om
Hallo,

Onze baan heeft een Tams redbox als centrale icm een sniffcontrol en twee MS2. Daarnaast ook nog een Multimaus.
De centrale heeft 3 B3 boosters aangesloten gekregen en heeft een interne booster. De interne booster wordt gebruikt voor aansturen van de decoders op de baan (zoals wisseldecoders) de 3 externe B3 boosters voor de loks etc.
Er liggen een 30 tal wissels, tot nu toe bijna allemaal aangesloten op digikeijs DR4024 decoders.
Twee groepen van 4 stuks liggen dicht bij elkaar. 4 stuks werden al aangestuurd door de DR4024, dat werkte perfekt. De andere 4 waren nog niet aangesloten op een decoder.

Omdat het mooi zou zijn alle 8 wissels met een enkele decoder aan te sturen, kocht ik een ESU Switchpilot 3. Voordeel was ook dat je de wisselsuitslagen vooraf (zonder centrale) in kunt stellen. Dat heb ik dus zo gedaan en daarna de wisels ingebouwd.

Maar als ik de wissels aan wil sturen, ofwel met de MS2 ofwel met de multimaus, hoor ik wel een geluidje van de servo, maar de wissel beweegt nauwelijks.
Als ik de wissels direkt op de decoder aanstuur, gaan ze mooi om naar hun eindstanden, dat werkt goed. Maar met de afstandsbedieningen niet
Ik heb al lopen zoeken maar weet niet waar de fout kan zitten. Kan iemand helpen?

met vriendelijke groet
Re: switchpilot 3, servo icm MS2: wissels worden geaddresseerd maar gaan niet om
Opgelost, na nog maar eens de bedieningsvoorschriften goed gelezen te hebben, begrijp ik dat je de wissels in een digitaal formaat (instelbaar: digitaal of proportioneel) moet aansturen. Het werkt nu wel goed