Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Loc loopt zeer schokkerig

Gestart door IJsengel zaterdag 03 mei 2008, 17:02:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loc loopt zeer schokkerig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Loc loopt zeer schokkerig
Hola
Een van mijn veelwielige vreindjes heeft sinds een dag of 3 de vervelende eigenaardigheid bijzonder schokkerig te rijden. In het begin hoorde ik, vooral bij hogere snelheden, een raspend geluid wat duidelijk veroorzaakt werd door onvoldoende smering van de aslagers. Nadat ik de lagertjes gesmeerd heb is het gekrijs en gerasp weliswaar gereduceerd tot aanvaardbaar niveau, doch is haar normaal zo soepele loop helemaal verdwenen. Ze hort en stoot dat het een oordeel is. Niet best, dunkt mij. Ik heb inmiddels alle tandwieltjes ook van smering voorzien. Daarbij ben ik voorzichtig te werk gegaan, dus niet overmatig.
Het schokken wordt alsmaar erger. Wat zou er nu aan de hand kunnen zijn?
Alle suggesties behalve 'geef die loc maar aan mij' zijn meer dan welkom!  8)
Hasta la Pasta
Fred

Wat doe ik met dat mooie weer achter mijn treintafel? Wat doe ik met dat mooie weer uberhaupt achter mijn computertje??
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Blausee-Mitholz
gast

Re: Loc loopt zeer schokkerig
Tandwieltjes zijn glad en lopen langs elkaar heen. Ga je dat smeren dan heeft de olie een klevende werking, zuigt zeg maar. En dat remt behoorlijk af. Een lastgeregelde decoder heeft er moeite mee!
Hoemeer olie je op de tandwielen gooit hoe langer het probleem blijft.
Tandwielen droogmaken en enkel de tandjes heel spaarzaam smeren.

Je gekrijs waar het mee begon, heb je één drupje olie op het ankerlagertje gedaan  :roll: (vermoed van niet).
Juist als het ankerlagertje droog is gaat het krijsen en is het soepel rijgedrag ook weg.

Ik voorzie niet voor niets al mijn Märklin modellen met kogellagertjes......

Mvg, Johan
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Hola Johan,
Het ankerlagertje heb ik slechts bij de uiteinden heel licht aangestipt.
Bij de tandwielen heb ik er juist voor zorggedragen dat de olie alleen op de tandjes zou komen. Ik sluit natuurlijk niet uit dat er iets naast is gegaan en dat er zich een beetje olie tussen de bladen zit. Nogmaals, ik ben zeer voorzichtig te werk gegaan..
H la P
Fred
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Johan had jij in het verleden niet voorgesteld om bij alle forummers langs te gaan met een giga voorraad lagertjes? :?
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Verdomd Johnny, je hebt gelijk!! Ineens schiet het me weer te binnen  8)

Inmiddels heb ik de loc nu al ruim anderhalf uur rondjes rijden. Het rijgedrag blijft onveranderd schokkerig en dus slecht. Het rijgeluid is nog het beste te vergelijken met een zak metalen bestekmessen met gekarteld lemmet die je flink heen en weer schudt.
Raar verhaal dit......
H la P
Fred
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Fred, wellicht zijn de koolborstels afgesleten, mogen niet korter dan 3mm zijn.
Dat krijsen wordt bijna altijd doorhet ankerasje veroorzaakt.
Probeer eens wat lagervet op het ankerasje te smeren, klein beetje maar natuurlijk.
Zit het motorschild nog wel vast?
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Wat ook nog wel es zou kunnen is dat je collector vuil zit? Dus dat de opening tussen de segmenten (ze noemen toch zo?), vol zit met koolstof... Mss eens reinigen, ik had ook een loc die bij lage snelheden een irriterend geluidje had, dat na het reinigen verdween.

Mvg Krisotf
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Hola,
Ik kan me vergissen maar volgens mij zitten er bij de 60760 set geen koolborsteltjes? Als ik het motorschildje bekijk zie ik ook helemaal geen palletjes die de borsteltjes op hun plek moeten houden. Of eh, is het schildje misschien helemaal fout gemonteerd? Nee, net een nieuw doosje 60760 geopend en daar zitten ook geen koolborsteltjes bij... Heerlijk he, die technische onwetendheid!  8)
H la P
Prutser Fred
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Fred, of er bij zitten, dat weet ik niet maar ik weet wel dat er borsteltjes in je motor zitten hoor, links en rechts van het motorasje om precies te zijn. Kleine zwarte blokjes zijn het, met in een gemonteerde set, een veertje achter... Ff goed zoeken en je vind ze wel in je loc ;).
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Hola,
Er zitten weliswaar links en rechts van het lager 2 kleine openingen maar volgens mij zitten daar geen koolborsteltjes in. En veertjes om ze aan te drukken zie ik al helemaal niet. Nu zijn mijn ogen echt erg slecht, moet ik toegeven. Ik durf het schildje ook niet van het blok af te halen bang dat ik alle bedradingen los trek. Bovendien ben ik hartsikke kleurenblind dus de juiste draad terugsolderen wordt helemaal een crime van de bovenste plank.
In de tussentijd loopt de loc al maar slechter. Vooral vooruit is het geen gezicht meer. Het rare is dan wel weer dat ze beter lijkt te lopen wanneer ik de kap gedemonteerd heb. (?)
H la P
Fred

Heb ik net mijn locs terug uit reparatie (9 maanden + ) zul je net zien dat het feest weer van voor af aan begint.....
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Citaat van: Arjan op zondag 04 mei 2008, 16:05:28
Beetje laat maar... "Geef die loc maar aan mij"...

Gr
Arjan

He nee.. te flauw...
Ik haal'm weer weg.

Fred, kan het ook slijtage van de tandwieltjes zijn zodanig dat ze niet lekker inelkaar vallen ?
Alle andere gebruikelijke zaken zal je inmiddels wel uitgevoerd hebben.

Gr
Arjan
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Bij een ombouwsetje zitten wel koolborstels.

Heeft de motor een vijfpolig anker en wordt de decoder ook heet. Dan moet je het vijfpolig anker eruit halen en al het koolstof gruis verwijderen ook met een speld tussen de spleten op het 5 polig anker doe je dat niet dan gaat je decoder uiteindelijk kapot.

Helpt dit niet dan is er een andere oorzaak. Of de decoder is al kapot.

Re: Loc loopt zeer schokkerig
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Citaat van: IJsengel op zondag 04 mei 2008, 14:26:43
Heerlijk he, die technische onwetendheid!  8)
H la P
Prutser Fred

Begin er dan ook niet aan, prutser.  :P
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
eh nee, 't is Fred!
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Hola amigos del tren

Gisteren ben ik richting voorheen de Zuiderzee getogen om bij Johan (Blausee Mitholz) mijn grote grijze dame uit posting #1 (BR53 artnr. 3302) op te halen.
Johan had mij nog gewaarschuwd voor het spoor, doch voor ik op de bel kon drukken lag ik al plat op mijn gezicht. Gelukkig ligt er grind in plaats van gras in zijn bijzondere voortuin, dus viel de pijn alleszins mee...

Johan heeft mijn veelwielige vriendin voorzien van kogellagertjes in de hoop van haar schokkerige rijgedrag af te komen. Ook bleek dat de loc zonder haar zware kap veel minder last had van dit storende gedrag dan met. De constructie van de loc vraagt eigenlijk op termijn alleen maar om ellende,  doordat de kap steunt op het motorhuis en daar tevens haar scharnierpunt heeft. Het motorhuis is van een harder materiaal gemaakt dan de kap met als gevolg dat het motorhuis zich als het ware invreet in de kap! Johan heeft dit probleem verholpen door een heeeeeeel dun keramisch ringetje tussen motorhuis en kap te plaatsen.
Gelukkig loopt ze nu weer een flink stuk beter. Het schokkerige rijgedrag is zo goed als verdwenen en is gelukkig niet meer storend.

Johan, bedankt voor de hulp en de koffie!

Hasta la Pasta
Fred

Re: Loc loopt zeer schokkerig
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Gelukkig dat wij hier op het forum van die technische vrienden hebben die dit soort problemen weer weten op te lossen!
Fred, veel rij plezier met deze verbeterde bevallige schone!
(hoewel dat "heupwiegen" van deze Dame natuurlijk ook wel wat had!  :twisted::wink: )

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Fred,

Wellicht zal je Br 53 met goed afgeregelde mfx decoder veel beter lopen dan met zo'n 60760 barrel.
De zware constructie van de br 53 is gewoon teveel voor de 60760 decoder, waarvan je de rijparameters niet kunt instellen.
Het kan best zijn dat lastregeling van die 60760 decoder in een soort electronische resonantie blijft hangen.
Dus wat ik bedoel: Als de motor wordt afgeremd, zal de lastregeling dit proberen te compenseren, maar als deze compensatie te groot is, dan schiet die motor door en moet de lastregeling dit weer compenseren, wat dan op zijn  beurt weer te bruusk gaat en de motor teveel afremd en dit resulteert in schokkerig rijgedrag.
En zeg nu zelf, zo'n mega mooie multiasser is toch wel een goede decoder waard? :D
En voor zo'n ?30,00 heb je al een lokpilot.
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Ad, je kan best gelijk hebben, maar verklaar dan eens waarom deze dikke dame in d'r achteruit in ene wel verlost is van de onhebbelijkheid tot affreus gedrag?
H la P
Fred
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Citaat van: IJsengel op woensdag 21 mei 2008, 10:31:57
Ad, je kan best gelijk hebben, maar verklaar dan eens waarom deze dikke dame in d'r achteruit in ene wel verlost is van de onhebbelijkheid tot affreus gedrag?
H la P
Fred
Fred, de meeste motoren van Marklin met koolborstels hebben een "favoriete" draairichting.
Hiermee bedoel ik dat een motor de vb linksom veel soepeler draait dan rechtsom.
Dit komt meestal doordat de koolborstels vrij ruim in de houder zit en enigzins wordt meegetrokken in de draairichting van het anker.
Dit kantelen is maar minimaal, maar kan net genoeg zijn.
De kantelhoek van de borstel kan bij de éne richting groter zijn dan bij de andere en dan meer wrijving met de collector maakt zodat het anker wordt afgeremd.
Bij de 5 polige drumcollector motoren zijn de borstels al voorgevormd, zodat deze de collector goed omsluiten.
Als de borstel nu teveel kan kantelen, wordt het kontaktvlak minder en komt alleen nog een randje van de borstel tegen de collector, maar omdat de veerdruk gelijk is wordt de druk per mm² groter, dus meer wrijving.
Tevens kan de borstel makkelijker achter de spleten tussen de lamellen van de collector blijven "haken".

Doordat de motor één kant op zwaarder loopt kan dit problemen geven in kombinatie met een te sterk reagerende lastregeling.

Ik probeer dit euvel op te lossen door met een platbektangetje de houders van de koolborstels een ietspietsie samen te knijpen.
Let wel, dit luistert wel heel nauwkeurig, anders klemt de koolborstel in de houder.

Zo snappie ut nog? :shock: :roll: :mrgreen:
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
eh, nee, geen jota!  8)

Zoals je het nu beschrijft is het toch veel meer een een mechanisch probleem dan een decoderprobleem? Dit ga je mijnsinziens dan ook niet oplossen door een andere decoder in te bouwen. Maar wie ben ik?

H la P
Fred
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Citaat van: IJsengel op woensdag 21 mei 2008, 15:47:02
Dit ga je mijnsinziens dan ook niet oplossen door een andere decoder in te bouwen.

Wel door een betere decoder in te bouwen met een betere lastregeling.
Re: Loc loopt zeer schokkerig
De dure oplossing volgt hieronder;

Je kan dit soort problemen ook oplossen met een fors post-elastiek.
Dat knip je doormidden. Spijkert de beide uiteinden aan je deurposten van de voordeur.

Je loopt met de loc en het midden van het elastiek naar je achterdeur en aldaar aankomen haak je de schoorsteen achter het elastiek.

Laat de boel los en je probleem is opgelost.
:D :D

Gr
Arjan
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
[negeer modus] ............. [/negeer modus]

Re: Loc loopt zeer schokkerig
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Citaat van: Arjan op woensdag 21 mei 2008, 16:41:04
Laat de boel los en je probleem is opgelost.
:D :D

Totdat de wroeging boven komt drijven............... :cry:
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Blausee-Mitholz
gast

Re: Loc loopt zeer schokkerig
Citaat van: IJsengel op woensdag 21 mei 2008, 09:19:44

Johan heeft dit probleem verholpen door een heeeeeeel dun keramisch ringetje tussen motorhuis en kap te plaatsen.

Teflon, met keremisch zou het probleem alleen nog maar erger worden, Teflon dus  :wink:

Citaat van: IJsengel op woensdag 21 mei 2008, 09:19:44
Johan, bedankt voor de hulp en de koffie!

Hasta la Pasta
Fred

Geen dank Fred graag gedaan, trouwens perttig kennis gemaakt te hebben  8)

Citaat van: Kappa op woensdag 21 mei 2008, 10:11:28
Het kan best zijn dat lastregeling van die 60760 decoder in een soort electronische resonantie blijft hangen.
Dus wat ik bedoel: Als de motor wordt afgeremd, zal de lastregeling dit proberen te compenseren, maar als deze compensatie te groot is, dan schiet die motor door en moet de lastregeling dit weer compenseren, wat dan op zijn  beurt weer te bruusk gaat en de motor teveel afremd en dit resulteert in schokkerig rijgedrag.

Hier kan ik in mee gaan, heb zelf de ervaring gehad met een draaistellok. Motor werd afgeremd door het kleven van de tandwielen o.i.v. olie. Na droogmaken was het weg. Vandaar mijn hint in mijn eerste bericht van dit draadje.

Citaat van: Kappa op woensdag 21 mei 2008, 15:07:13
Dit kantelen is maar minimaal, maar kan net genoeg zijn.
De kantelhoek van de borstel kan bij de éne richting groter zijn dan bij de andere en dan meer wrijving met de collector maakt zodat het anker wordt afgeremd.
Bij de 5 polige drumcollector motoren zijn de borstels al voorgevormd, zodat deze de collector goed omsluiten.
Als de borstel nu teveel kan kantelen, wordt het kontaktvlak minder en komt alleen nog een randje van de borstel tegen de collector, maar omdat de veerdruk gelijk is wordt de druk per mm² groter, dus meer wrijving.
Tevens kan de borstel makkelijker achter de spleten tussen de lamellen van de collector blijven "haken".

Doordat de motor één kant op zwaarder loopt kan dit problemen geven in kombinatie met een te sterk reagerende lastregeling.

Hier kan ik niet in mee gaan.
Fred zijn grijze Dame rijdt achteruit perfect en vooruit iets minder perfect. Fred laat naar ik aanneem de Dame meer vooruit rijden dan achteruit. Dan zou het net anderom moeten zijn. Koolborstels slijten in in de rijrichting waar het meest gereden wordt.

Het hoofd probleem was dat het machinstenhuis op het frame ruste terwijl dat vrij moet zijn. Door een ringetje te plaatsen is dat opgelost. Doordat het mcnhuis op het frame ruste  ging het kantelen en leip het motorasje tegen het mcnhuis aan wat remmende effect had.

@ Fred moch er weer problemen optreden, je weet mij te vinden valt onder garantie  :wink:

Mvg, Johan
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 21 mei 2008, 18:47:41
Citaat van: IJsengel op woensdag 21 mei 2008, 09:19:44

Johan heeft dit probleem verholpen door een heeeeeeel dun keramisch ringetje tussen motorhuis en kap te plaatsen.

Teflon, met keremisch zou het probleem alleen nog maar erger worden, Teflon dus  :wink:

Pfff, teflon, keramiek, kauwgom, spacecake,,,,,what's the difference?!
Je hebt haar weer vlot gekregen!
8)
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Blausee-Mitholz
gast

Re: Loc loopt zeer schokkerig
Citaat van: IJsengel op woensdag 21 mei 2008, 18:54:02
Pfff, teflon, keramiek, kauwgom, spacecake,,,,,what's the difference?!

Ja, nee maar wacht even............. als iemand naar aanleiding van dit draadje een keramiek ringetje plaatst heb ik een probleem  :shock: (want het was toch keramiek  :o )

Dus even correct gemeld, Teflon ben ik ook weer ingedekt :wink:

Citaat van: IJsengel op woensdag 21 mei 2008, 18:54:02
Je hebt haar weer vlot gekregen!
8)

Yep ze heeft de draf er weer goed in  :P

Mvg, Johan
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 21 mei 2008, 18:47:41
Citaat van: Kappa op woensdag 21 mei 2008, 15:07:13
Dit kantelen is maar minimaal, maar kan net genoeg zijn.
De kantelhoek van de borstel kan bij de éne richting groter zijn dan bij de andere en dan meer wrijving met de collector maakt zodat het anker wordt afgeremd.
Bij de 5 polige drumcollector motoren zijn de borstels al voorgevormd, zodat deze de collector goed omsluiten.
Als de borstel nu teveel kan kantelen, wordt het kontaktvlak minder en komt alleen nog een randje van de borstel tegen de collector, maar omdat de veerdruk gelijk is wordt de druk per mm² groter, dus meer wrijving.
Tevens kan de borstel makkelijker achter de spleten tussen de lamellen van de collector blijven "haken".

Doordat de motor één kant op zwaarder loopt kan dit problemen geven in kombinatie met een te sterk reagerende lastregeling.

Hier kan ik niet in mee gaan.
Fred zijn grijze Dame rijdt achteruit perfect en vooruit iets minder perfect. Fred laat naar ik aanneem de Dame meer vooruit rijden dan achteruit. Dan zou het net anderom moeten zijn. Koolborstels slijten in in de rijrichting waar het meest gereden wordt.

Ik zeg ook niet dat dat de oorzaak is, kon zijn dat de koolborstels eruit zijn geweest en omgedraaid zijn teruggeplaatst.
Maar dan nog, belangrijkste is dat de dame weer lekker snort. :D

Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 21 mei 2008, 18:47:41
Het hoofd probleem was dat het machinstenhuis op het frame ruste terwijl dat vrij moet zijn. Door een ringetje te plaatsen is dat opgelost. Doordat het mcnhuis op het frame ruste  ging het kantelen en leip het motorasje tegen het mcnhuis aan wat remmende effect had.

@ Fred moch er weer problemen optreden, je weet mij te vinden valt onder garantie  :wink:

Mvg, Johan

Maar hoe kan zo'n teflon ringetje het kantelen van de kap voorkomen, want op het frame zit ook al een rand rond het schroefgat.
En is dit dan niet een konstruktiefout bij alle Br 53en?
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Blausee-Mitholz
gast

Re: Loc loopt zeer schokkerig
Hoi Ad

1- zijn nieuwe borstels ingekomen dus omdraaien is niet aan de orde

2- De Br 53 heeft 3 bevestigings punten, twee voor laag bij de cilinders en één achter, hoog bij de motor. Dat zijn de drie draaipunten waar de ketel om draait als zij bogen berijd.
Welnu i.p.v boven te dragen ruste het mcn huis laag op het frame. Daardoor kon het mcnhuis en de keten kantelen. Door het ringetje hangt het spul weer boven in en is er weer sprake van 3 oplegpunten i.p.v. 4

Mvg, Johan
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Citaat van: Kappa op woensdag 21 mei 2008, 19:45:03
[Maar hoe kan zo'n teflon ringetje het kantelen van de kap voorkomen, want op het frame zit ook al een rand rond het schroefgat.
En is dit dan niet een konstruktiefout bij alle Br 53en?

Ad, het ringetje gaat het kantelen ook niet tegen (kantelen in de zin van scharnieren) Het chassis moet juist kunnen draaien ten opzichte van de kap.
En ja de constructie is niet echt deugdelijk te noemen als door de wrijving het een het ander aanvreet. Ik vind het ook vreemd dat er onder andere BR53 bezitters niet eerder zoiets is opgetreden en geconstateerd. Bij de nieuwste versies van deze locs (oa 37021) is deze constructie onveranderd gebleven en zal er na verloop van tijd wellicht het zelfde optreden. Tenzij ze nu ander (lees: bestendiger) materiaal voor de kap gebruiken.

H la P
Fred
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Drie van de motoren in mijn 4 Marklin-locs...en ook die in de railbus van Sascha hebben duidelijk een "favoriete draairichting" :idea: Dit zijn een vijfpolige motor, 2 klokankermotoren en een 'oude' C-sinus "in compacte constructie" :) Vooruit lopen ze een stukje zachter en soepeler dan achteruit.

Het enige motortje dat allebei de kanten op precies even mooi loopt is het miniatuurmotortje in de T3 :idea: Deze geeft sinds een paar maanden dus echter een nare zoem bij het voor de 1e keer wegtrekken nadat de rijrichting is gewisseld (Keuterman kon daar niks mee) :mad:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Loc loopt zeer schokkerig
Citaat van: IJsengel op woensdag 21 mei 2008, 19:55:51
En ja de constructie is niet echt deugdelijk te noemen als door de wrijving het een het ander aanvreet.

Naughty Fred, heb je die dame helemaal uitgewoond, heup versleten. :P :mrgreen:
Wil je er voortaan niet zoveel meer mee rijden, ze wordt ook een dagje ouder. :roll: