Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Problemen nieuwe sleper Roco

Gestart door Olivier77 zondag 16 juli 2023, 23:50:11

Problemen nieuwe sleper Roco
Hallo,
Mijn nieuwe Roco Vectron heeft blijkbaar een iets aangepaste sleper.
De veer van de sleper is niet meer van rood koper maar van blinkend "blik".
Na een ontsporing op een wissel kon de lok niet meer vlot over wissels en kruiswissels.
Wat bleek: deze nieuwe versie van de veer is veel te stijf en hierdoor beweegt de sleper niet
vlot en genoeg naar boven en naar onder.
Als ik de veer meer indruk krijgt de lok gewoon geen stroom (K rails), als ik meer druk naar onder geef wordt de
achterste wiel van de bogie naar boven gedrukt over wissels.
Het verschil tussen de 2 varianten is zeer duidelijk te zien en te voelen bij de 2 gedemonteerde versies.
Ik heb nog een oude versie van een Roco sleper liggen dus daar kan ik het wel mee oplossen.
Zijn er nog mensen die het probleem hebben ervaren (zou toch moeten).
Mvg
Olivier 77

Re: Problemen nieuwe sleper Roco
Forum Moderator

A member of the Duurstede GroupĀ®

@citaat
Hoi Olivier,

Als ik het niet vergeet zal ik vanavond eens kijken wat er bij mijn loc's onder zit, ik merkte wel dat bij een aantal nieuwe loc's de stroomafname redelijk snel minder wordt.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

graag een glaasje wijn

onder Ls models zit ook zo een ding.Ik heb die gewoon vervangen door een roco.Bouw de roco soms om door het plastiek gedeelte weg te halen.
ik heb dezelfde ervaringen met een Roco-sleper die onder een LS Models zit,

mvg,
Michel

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Citaat van: ramdani op maandag 17 juli 2023, 17:02:05ik heb dezelfde ervaringen met een Roco-sleper die onder een LS Models zit,
Citaat van: bellejt op maandag 17 juli 2023, 10:18:32onder Ls models zit ook zo een ding.Ik heb die gewoon vervangen door een roco.

Is het dan wel een Roco sleper? Of is het een LS sleper.

graag een glaasje wijn

was een Ls models en duwde het rijtuig uit de sporen op de wissels.Vervangen door een ander exemplaar van roco en alles oke.Die Ls models zijn zo slepers zoals topic starter beschrijft dezelfde als die roco slepers ( alsace rijtuig AC) en verder geen documentatie van te vinden .Zelfs geen spare parts list.Was een flutding in mijn ogen en na vervanging gaan de rijruigen netjes over de wissels ( M k-rail)
@citaat @citaat die LS-sleper was geplooid bij het terug in de doos steken, en deze is vervangen door een Roco-sleper;

maar bij rijtuigen van LS met sleper af-fabriek ondervind ik hetzelfde;
Citaat van: Degeluidsman op maandag 17 juli 2023, 06:01:27@citaat
Hoi Olivier,

Als ik het niet vergeet zal ik vanavond eens kijken wat er bij mijn loc's onder zit, ik merkte wel dat bij een aantal nieuwe loc's de stroomafname redelijk snel minder wordt.

Is dit alleen bij Roco locomotieven of is dit ook bij Marklin loc's En maakt het dan nog uit of je met kruipsnelheid rijdt of op hogere snelheid rijdt.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op maandag 17 juli 2023, 06:01:27@citaat
Hoi Olivier,

Mvg,

Peter Degeluidsman