Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wie weet wat dit is?

Gestart door coen woensdag 05 juli 2023, 17:45:56

Wie weet wat dit is?

Wie weet wat dit is?
Ik heb een vraag. Misschien herkent iemand hier iets van.
Ik kreeg via iemand een doos met een aantal wagons, schaal h0. Tenminste, 1 complete wagon en 6x een opbouw en 5x een onderstel.
Ik kan nergens een naam of nummer erop vinden.
De complete wagon (foto 1, 2 en 3) heeft nog de originele kleuren, maar de andere opbouwen zijn gespoten.
Opvallend: een bijzondere koppeling, ook verend. De buffers zijn ook verend. Het draaistel heeft weinig ruimte om te draaien en komt op M-rails geen bocht door. Het gewicht van de complete wagon is 150gr. Niet echt licht. Er blijft geen magneetje aan zitten, dus niet van metaal.
Ik heb er verder niets bij, geen onderstellen ed.
Wie weet wat dit is? Is het wat? Of is het 'troep'? Wil iemand het hebben? Ik kan er niets mee.
Ben benieuwd of hier iets uit komt!
Re: Wie weet wat dit is?

Nog een paar foto's.

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

Misschien een messing model?
Daar lijkt het wel op.

Mvg
Marcel
Zo te zien zijn het Philotrain modellen, en het is geen troep want deze zijn nogal prijzig. Je zou dit ook op BNLS spoor kunnen navragen, daar zitten veel messingbouwers en zij zien het in 1 oogopslag om wat voor rijtuigen het zijn.
Wat ik zo kan zien is het een NS rijtuig C12c serie 6400.

@marcel: Messing zou inderdaad kunnen.
Het klinkt ook als metaal.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Citaat van: DB69 op woensdag 05 juli 2023, 19:47:53Wat ik zo kan zien is het een NS rijtuig C12c serie 6400.

Dat staat er inderdaad wel op, lijkt mij correct.

Denk dat je voor deze modellen een radius van 600mm moet hebben, vrij groot dus. En echte NS verzamelaars zulen hier best wel interesse in hebben.
Artitec?
klik
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 06 juli 2023, 13:14:23Denk dat je voor deze modellen een radius van 600mm moet hebben, vrij groot dus.

Naar maatstaaf van de meeste Märklin-baantjes wel. Roco heeft standaard iets van radiussen van ong 480mm (R3), 542mm (R5) en 604mm (R6). Ook andere 2rail-railsystemen hebben die stralen wel. Met een straal rond de 500mm moet het wel gaan. Geen probleem denk ik zo.

Het zal inderdaad messing zijn. Dan is Philotrain een hele goede kanshebber. Zal mogelijk geen andere kleinserie fabrikant alla MK of TM-productie zijn.

Iedereen bedankt voor het reageren en meedenken.
Blij dat ik weer van het forum gebruik heb kunnen maken.
Het is inderdaad van Philotrain.
Ik heb contact met ze gehad.
Zelf kon ik er niets mee en heb het voor een (voor mij) leuke prijs kunnen verkopen.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.