Goede avond allemaal,
Het is al weer even geleden dat we jullie wat foto's hebben kunnen laten zien van de vorderingen.
Zoals hier boven te lezen is hebben we het schaduwstation opnieuw gelegd.
Hieronder een aantal foto's:
Hier komen de treinen het schaduwstation binnen. Dit is aan de kant van de dakkapel.
In het rechter "vak" liggen 5 doorgaande sporen. Het linker "vak" is nog leeg. Hier komen 5 lange kopsporen te liggen.
Opnieuw een foto aan de kant van de dakkapel. Alle 5 de sporen buigen aan het eind af naar links.
Hier zie je de 5 sporen naast elkaar liggen. (R3,R4,R5 en aan de achterkant R4,R5)
Hier een foto van de andere kant van de zolder. Hier eindigen de 5 sporen en daar tussenin begint de helling naar het zichtbare niveau.
Het zichtbare niveau is te bereiken via deze keerlus.
Het gehele schaduwstation zal plaats hebben voor 15 treinen.
De helling naar het zichtbare niveau zal op beide sporen in 2 richtingen bereden kunnen worden, waardoor het mogelijk is om 2 treinen gelijktijdig te kunnen laten vertrekken vanaf het station.
(en natuurlijk om 2 treinen gelijkertijd aan te laten komen op het station)
Voor de techneuten onder ons even een foto van de onderkant van de baan:
We hebben de C-rail doorgeslepen om massadetectie toe te kunnen passen. Naar elk bezetmeldpunt loopt een dikke 3 aderige kabel.
(deze zorgen voor de fase, nul en massadetectie.)
Al deze 3-aderige kabels (bij elkaar ruim 3x 100 meter voor alleen het schaduwstation) lopen naar een centraal punt onder het bedieningspaneel, waar ze zijn aangesloten op doorgeluste kroonstenen en de S88-decoders.
Tot zo ver alles wat in een later stadium uit het zicht zal verdwijnen.
De scherpste boogstraal in het zicht zal R9 zijn. Zie onderstaande baanplan van het zichtbare gedeelte:
We hebben de boog + wisselstraat naar het station even los neer gelegd om te testen of we ruimte genoeg hadden onder de schuine kant.
Zie hier het dubbelsporige traject naar het station. Beide bogen zijn R9, maar door de buitenboog iets later te laten beginnen dan de binnenboog lijkt het alsof ze evenwijdig lopen.
Als je het niet zou weten dan zou je denken dat dit R9 en R10 zijn..
Foto van de wisselstraat welke geheel in een bocht is gelegd. Dit ligt er even tijdelijk. Eerst moeten we het schaduwstation nog afdekken met dichte platen.
En nog een close up van de wisselstraat.
Zoals iedereen ziet loopt het zichtbare gedeelte maar langs 2 van de 4 zijden van de zolder.
Wanneer deze 2 zijden "klaar" zijn zal de baan nog verder omhoog gaan langs de andere 2 zijden. Hier komt een stoomdepot met draaischijf e.d.
Tot zo ver even deze update. Ben benieuwd naar de reacties!
Groetjes!