Jullie weten hoe dat gaat, ben je zooo druk bezig met bouwen, en weer aanpassen.. en weer bouwen,,, kom je er achter dat je helemaal vergeten bent om foto's te maken!
Vandaar dat ik jullie even een update laat zien
De onderbouw van de baan is geheel hetzelfde gebleven, echter het sporenplan is wat gewijzigd.
Alles is uit de losse hand gelegd (wel met behoud van de railsymmetrie). 'k Heb er daarom geen wintrack afbeeldingen van.
Wel heb ik even een filmpje gemaakt van de koploper die een rondje rijd over niveau -1. (het deel waar we zometeen niets meer van zien)
Lees dit maar even goed door, en start dan de video
1. De trein staat op de afrit die vanaf niveau 0 af komt.
2. Vervolgens een rondje door niveau -1 tegen de klok in.
3. Hiermee komt hij door het zichtbare gedeelte van niveua -1 (een 10-sporig ondergronds station)
4. Je kan op niveau -1 eeuwig rondjes tegen de klok in bijven rijden
5. We hebben geen eeuwig de tijd, dus daarom door de keerlus, en vervolgens komen we uit op spoor 1 van het ondergrondse station.
6. Nu rijden we met de klok mee, en ook hier kunnen we eeuwig rondjes blijven rijden. (ook dit gaan we niet doen
7. Uiteindelijk nemen we de oprit naar niveau 0
Dat was in 3 en een halve minuut een rondje over niveau -1.
Op zo'n 12,5 cm hoogte komt hier niveau 0 boven. Kijk nog maar eens goed naar het filmpje, want we zien straks niets meer van al deze sporen. In de keerlus van niveau -1 hebben we nog een man-gat gemaakt. Mocht er ooit iest gebeuren dan kunnen we er altijd bij. Rondom zal niveau 0 een overstek krijgen van zo'n 10 cm t.o.v. niveau -1. Onder deze overstek komen de gordijntjes te hangen
Hier onder nog een paar foto's van het dubbelsporig traject dat van niveau -1 naar niveau 0 loopt:
De afrit:
De oprit:
Wanneer je vanaf niveau -1 via de oprit naar niveau 0 rijd, kom je boven in een grote keerlus uit. Je kunt dus direct weer naar beneden naar niveau -1.
Ook kan je via diverse wissels op de hoofdbaan terecht komen van niveau 0. Maar voordat we beginnen met het bouwen van niveau 0, moeten we eerst al het MDF-plaatwerk neer leggen.
Overgangs-sporen links:
Overgangs-sporen rechts:
Het achterste gedeeltje van het ondergrondse station wordt tijdelijk gebruikt voor opslag van de nog-te-gebruiken c-rail. Later komen hier nog eens 5 sporen op te lopen, zodat het station uiteindelijk 10-sporig zal worden.
Overzicht ondergronds station:
Tot zo ver deze update!
Hopelijk zal de volgende update iets sneller volgen