Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - Klein rangeerterrein aangelegd

Gestart door rscosworth vrijdag 02 mei 2008, 12:48:08

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - We kunnen bijna rond rijden!
Ik heb vandaag even heel jouw draadje gelezen
en jullie zijn best vaak overnieuw begonnen :-)
wel leuk dat het de laatste tijd erg opschiet en dat jullie bijna rond kunnen rijden
het ziet er heel mooi uit met 3 niveaus:thumbup:
succes met de rest van de bouw en ik blijf jullie (jouw draadje zeker volgen)

groet rens
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - We kunnen bijna rond rijden!
Leuk draadje, zie het nu voor het eerst. Blijf het graag volgen.
Groeten,
Marc
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - We kunnen bijna rond rijden!
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - We kunnen bijna rond rijden!
Citaat van: oetbeem op zaterdag 12 januari 2013, 20:08:46
Erg mooi baanplan met die ruime bochten en wissels

Mvg Danny

Dank je wel!
Hier kun je zien hoe ik dat doe met die flauwe bochten :)

Citaat van: Rasbasket op zaterdag 12 januari 2013, 22:36:34
en jullie zijn best vaak overnieuw begonnen :-)

Haha ja maar hier blijft het bij :D
Eigenlijk zouden we de titel van het topic een keer moeten aanpassen. We hebben nog geen naam voor de baan, 'k zal het er eens met mn vader over hebben
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - We kunnen bijna rond rijden!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - We kunnen bijna rond rijden!
Hoi Richard,

Je hebt mooie lange sporen liggen en de bochten zijn helemaal  :thumbup: :thumbup:

Kost wel een hoop ruimte maar het treinen verloop wordt er erg mooi van  :).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - Verrassing voor mn vader
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - Verrassing voor mn vader
Even wat stof er af :)

In februari vorig jaar hebben mijn vrouw en ik een huis gekocht en zijn daar erg druk mee bezig geweest.
Gevolg was wel dat er geen tijd was voor de modelbaan.
Inmiddels is alles wel een beetje af in ons huis, dus we hebben weer tijd over.

Een paar weken geleden samen met mijn vader het laatste hout gezaagd voor het sporenplan van niveau 3. Daarna zijn mijn ouders op vakantie gegaan.

Afgelopen week verveelde me even, dus ben naar het huis van mijn ouders gereden.
'k Heb alle rails van de hoofdbaan neer gelegd. Alles in koploper ingegeven, getest en proef gereden.

Het ging wel erg moeizaam allemaal, nadat alles zo lang stil had gestaan. Een aantal wissels weigeren, dus die heb ik in koploper tijdelijk even als "defect" gemarkeerd. Dan kon ik in ieder geval gewoon testrijden, en dat ging op het laatst goed!
Dus als mijn vader morgen thuis komt is hij (hoop ik) blij verrast  :D

Nu moet hij nog rails aanschaffen voor het rangeerterrein (komt onder de schuine wand) en nog wat extra sporen voor bij het station in de dakkapel.
Even wat foto's van de laatste stand van zaken:
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - Verrassing voor mn vader
Hallo,

Dat ziet er goed uit. Ik heb jullie draadje doorgenomen. Inderdaad een mooie ruimte en baan. Ik zag bij enkele hellingen dat hier ook wissels liggen. Geeft dit geen problemen met schakelen? Ik gebruik zelf de aandrijvingen van M*. Kun je iets meer vertellen wat jullie gebruiken, hoe goed dit werkt of juist niet.

Grt JP
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - Verrassing voor mn vader
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - Verrassing voor mn vader
Dank je!

We hebben overal de originele marklin aandrijvingen in zitten.
In het schaduwstation voornamelijk de eerste versie met losse k83 decoders.
Op het middelste en bovenste niveau de nieuwere versie met inbouwdecoders.

Gek genoeg hebben we met de oudere decoders minder problemen dan met die nieuwe.
Wissels op hellingen geven hier geen problemen. Niet met schakelen, maar ook niet met rijden.

Gr Richard
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - Bezoekje van forumlid Lee
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - Bezoekje van forumlid Lee
Goede avond allemaal,

Vandaag hebben we een bezoekje gehad van forumlid Lee (bekend van deze baan).
We kwamen er achter dat hij letterlijk op loopafstand van mijn ouders vandaan woont.

Het was erg gezellig. Vooral veel naar rijdende treinen gekeken en over treinen gepraat.
Achteraf kwamen we er achter dat we niet eens aan de koffie gedacht hadden! Dat moeten we dus nog een keer over doen ;)

Helaas geen foto's of filmpjes gemaakt. Binnenkort ook even een bezoekje brengen aan de baan van Lee, want dat ziet er toch ook erg indrukwekkend uit op de foto's.

En als ik zo dit topic even terug lees merk ik pas hoe snel de tijd gaat. Het is al weer ruim 6 jaar geleden dat we zijn begonnen met de bouw.
Als je ziet hoe ver we pas zijn dan vraag je je af wat we al die tijd gedaan hebben  :D En dat terwijl we voor ons gevoel toch wel wekelijks druk bezig zijn.

Binnenkort maar weer een keer een foto update maken of misschien een leuk filmpje?
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - Bezoekje van forumlid Lee
Hoi Richard,
Het was zeker gezellig en voor mij ook leerzaam om de baan van je pa te bewonderen
Het koploper programma gaat mij helaas boven de pet, maar
het is zeer fascinerend om te zien hoe mooi op schaal-snelheid dat allemaal rijdt.
Ik was ook onder de indruk van de strakke opbouw van de baan.
En van het prachtige materieel dat er volgens een echte dienstregeling zijn weg vindt. 😊
Bedankt, en binnenkort even een afspraak maken dat jullie bij mij komen kijken.

Groet, Leo
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - Bezoekje van forumlid Lee
Ha die Richard.
Mooi om te horen (en te zien) dat de bouw weer gewoon verder gaat! :thumbup:
Altijd een prachtig moment wanneer het spoor bereden kan worden en Koploper zijn werk kan doen.

Erg leuk om te lezen dat Leo op bezoek is geweest, een bezoek terug is gezellig en ook erg interessant, de bijzondere baan van Leo is het bekijken zeker waard en praten over het modelspoor (tijdens een kopje koffie!? :P) is natuurlijk altijd leuk.

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - Klein rangeerterrein aangelegd
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: en we beginnen vrolijk op nieuw ;) - Klein rangeerterrein aangelegd
Zo af en toe gebeurd er nog wel eens wat hier ;)

Gisteren een klein rangeerterrein aangelegd.
Vooraan een spoortje voor een rangeerlok en daarnaast een wat langer uithaalspoor voor een complete goederentrein.
Achteraan 3 opstelsporen voor goederenwagons. Daarnaast komt de draaischijf, maar daar moeten we eerst weer hout voor zagen.

De volgende stap is verder gaan met het hoofdstation, daar komen nog een aantal kopsporen bij.
Tot slot nog een extra opstelspoor in het schaduwstation (voor de ICE) en dan ligt alle rails er.

We zitten er nog over te denken om alle bekabeling er onder vandaan te halen en opnieuw aan te leggen.
Nu ligt er namelijk geen ringleiding onder, waardoor het beetje bij beetje 1 grote bos kabels is geworden.