Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Bezet melding van K wissels

Gestart door robert hoesman dinsdag 06 juni 2023, 14:52:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bezet melding van K wissels
Hallo ,ik heb een vraag over terugmelding van K wissels in welke stand ze staan.
Weet iemand hier een antwoord op//? mvg Robert Hoesman
Re: Bezet melding van K wissels
Ligt eraan welke wisselspoel je gebruikt als het losse opklikbare zijn kan dat met een ledje of lampje, als het een vaste aandrijving is kan dat niet.

Groetjes.
Re: Bezet melding van K wissels
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Bezet melding van K wissels
Overigens is bezet melding iets anders dan wisselstand melding ...
dus je onderwerp dekt de lading niet.
Re: Bezet melding van K wissels
Maakt voor het eindafschakelcontact niet uit, of je daar een lampje of een ledje mee laat branden of dat je daar een terugmelder mee aanstuurt. Maar de hamvraag blijft welke aandrijving is er in gebruik.
Met 1 of 2 melders op een bezet/terugmelder kun je perfect de stand van je wisselspoel melden.

Mvg
Wim.
Re: Bezet melding van K wissels
Wim de eindafschakeling is er uit .Ja het is  wisselstand ,
Dus als ik het goed begrijp  moet ik 2 draden aan de stuurdraden maken met een led>?
Re: Bezet melding van K wissels
Als je terugmelding wil dan MOET de eindafschakeling er niet uit, maar er juist in blijven of zitten, dat is namelijk een schakelaar die je nodig hebt voor terugmelding. Zonder werkende eindschakelaar werkt het niet.

https://people.zeelandnet.nl/zondervan/wisselstand.gif

Groetjes.
Re: Bezet melding van K wissels
Sprinter,ik heb  de eindafschakeling er nog in zitten ( bij 2 wissels) dus dat moet lukken. Deschakelaar is een terugverend contact ..is dat een bezwaar.
Ik ga het proberen (560k) heb ik gezien in de beschrijving (voorbeeld)
Je hoort van mij of het gelukt is.
groetjes Robert
terug melding wisselstand
Wim, ik heb de schakeling gemaakt ,maar hoe veel  spanning mag dit hebben (de trafo  levert 16v wisselspanning )
Bij hoeveel spanning gaat het goed werken?
groet Robert
Re: Bezet melding van K wissels
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Bezet melding van K wissels
Citaat van: robert hoesman op woensdag 07 juni 2023, 15:28:55Ik ga het proberen (560k) heb ik gezien in de beschrijving (voorbeeld)
Hi Robert, met 560k zal er niks gebeuren, probeer maar 560Ohm.
Kijk anders even hier. ==> Klik.
Re: Bezet melding van K wissels
Robert, in het schema staat een weerstand van 560 Ohm, een weerstand van 680 Ohm tot 1kOhm zal ook werken. Dus die 560kOhm zeker niet.

Groetjes.