Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Hulp gevraagd Mfx naar dcc.

Gestart door Jurgen5384 zaterdag 03 juni 2023, 19:02:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp gevraagd Mfx naar dcc.
Lid sinds: 2023

Jurgen

offline
Hulp gevraagd Mfx naar dcc.
Ik ben redelijk nieuw hier, dus zal ik me even voorstellen, wel zo netjes .
Mijn naam is Jurgen 47 jaar wonende in Heesch , noord Brabant . Hopelijk mag deze oproep in deze rubriek?....

3 rail ( c rail )baan digitaal gestuurd met ecos2 van Esu en iTrain5.
Dit is mijn eerste berichtje op dit forum, tot op heden altijd een antwoord gevonden op het forum , erg handig zo'n platform.
Maar nu , mijn draaischijf marklin 74861 laat zich netjes besturen door de ecos2 met de laatste update, echter niet in itrain5, na wat speurwerk kwam ik erachter dat de draaischijf omgezet moet worden van Mfx naar dcc om te functioneren in iTrain.
Dit kan helaas alleen met een CS3 van marklin....
Is er iemand die in bezit is van een CS3 die me zou kunnen/willen helpen.
Als er iemand bereid is ,ik kan naar u toe komen , u kunt bij mij komen, alles is mogelijk.
Iemand in een straal van 50 km ofzo? Vergoeding in overleg .
Alvast bedankt, groet Jurgen.
Re: Hulp gevraagd Mfx naar dcc.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Hulp gevraagd Mfx naar dcc.
Jurgen,
Er zijn diverse stamtafels in het land die je vast kunnen helpen.

Het overzicht vind je hier in onze wiki: KLIK

Verder dicht in de buurt een bijeenkomst op 10 juni: Klik

Re: Hulp gevraagd Mfx naar dcc.
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Hulp gevraagd Mfx naar dcc.
mss ff de (moeite doen om) zoekfunctie gebruiken en je vond direkt : https://forum.3rail.nl/index.php?topic=87966.0
Re: Hulp gevraagd Mfx naar dcc.
Het is nergens voor nodig om de draaischijf om te zetten naar dcc om te functioneren in i-Train.
Kijk op het forum van i-Train in dit topic https://berros.eu/itrain/forum/viewtopic.php?p=212299#p212299 naar mijn baanplan liesdorp.tcdz (2e post)
dan kun je een op een de instellingen voor de draaischijf met mfx = motorola overnemen om de functies aan te sturen met een Ecos.
Kom je er niet uit stuur dan een pb.
Via Vinkelse/Loosbroeksestraat en Heeswijk is het amper 20 km naar mijn woonstede.

Cees
Re: Hulp gevraagd Mfx naar dcc.
Lid sinds: 2023

Jurgen

offline
Re: Hulp gevraagd Mfx naar dcc.
Cees , bedankt voor je reactie en duidelijke uitleg.  :thumbup: