Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

probleem met marklin 3660 digitaal

Gestart door piet hondekop dinsdag 30 mei 2023, 15:58:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
probleem met marklin 3660 digitaal
goedendag ik heb sinds ik ben overgegaan van de 6021 naar ms 2  heb ik problemen met mijn marklin br 111 (3660)op de ms2 doet hij wel alles wat hij moet doen en op de 6021 wilt hij maar enkel maar 1 kant op rijden en niet omschakelen en heb ook al paar keer een reset geprobeerd.en nu heb ik een 2de bij gekocht  die rijdt maar op halve snelheid en heeft lange tijd nodig om stil te komen staan, heb met de ms2 de optrek en vertraging ook al nagekeken en de snelheid maar kan niets vinden
Re: probleem met marklin 3660 digitaal
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: probleem met marklin 3660 digitaal
Beide locs zijn voorzien van 6080 decoder, welke alleen goed loopt, als de puntcontacten ECHT aan de rode draad zitten en bijbehorende draadklem op de 6021. En bruin natuurlijk aan de spoorstaaf.
Verder moet de rails en loc natuurlijk schoon zijn.

Mvg
Marcel
Re: probleem met marklin 3660 digitaal
6080 decoders zijn geen goeie decoders. Als je er lange tijd niet mee rijdt, verliezen ze zelfs hun richting.
Re: probleem met marklin 3660 digitaal
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: probleem met marklin 3660 digitaal
In 1986-1990 was er niets beters...
Dus ik begrijp je opmerking wel, maar voegt niet echt wat toe.
Mvg
Marcel
Re: probleem met marklin 3660 digitaal
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: probleem met marklin 3660 digitaal
Beste Andy,
Een 3660 heeft een C80 decoder, en die kan je niet resetten.
Technisch gezien zou het niet uit mogen maken of je de ms2 of de 6021 gebruikt.
Maar de draden MOETEN goed aangesloten zijn. Verder is schone rails ook belangrijk.
Als de loc maar 1 kant op rijdt, heb je bij een C80 decoder waarschijnlijk een draadbreuk, of de decoder is deels defect.

Mvg
Marcel