Dat brengt me bij de volgende vraag, die nog perfect past bij de titel van het topic:
(zie bijlage voor de gebruikte benamingen)

in een bepaald blok van mijn baan, blok 'i+1', bevindt zich een opstelspoor waarop ik treinen wil kunnen parkeren.
Stel alle spoorsegmenten zijn leeg.
1) Er komt een trein toe op spoorsegment A in blok 'i' -> massadetectie MD.A schakelt rijstroom van stopsectie blok 'i-1' uit.
2) De trein rijdt verder en rijdt blok 'i+1' binnen via spoorsegment B -> massadetectie MD.B schakelt rijstroom van stopsectie blok 'i' uit.
3) Van zodra de laatste wagon spoorsegment A verlaat, vervalt massadetectie MD.A en wordt rijstroom van stopsectie blok 'i-1' terug ingeschakeld.
4) De trein rijdt verder en rijdt spoorsegment C1 in -> massadetectie MD.C1 geeft zelfde signaal als MD.B en houdt rijstroom van stopsectie blok 'i' uitgeschakeld.
5) De trein staat nu volledig op spoorsegment C1 zonder contact op spoorsegment B -> enkel massadetectie MD.C1 houdt rijstroom van stopsectie blok 'i' uitgeschakeld.
Ik wil de trein even laten staan en een volgende trein doorlaten op spoorsegment C2. Ik schakel uiteraard de wissel. Daarnaast verander ik de stand van de schakelaar zodat MD.C1 geen signaal meer doorgeeft en een eventueel signaal enkel van MD.C2 komt. Vermits daar geen trein staat, vervalt de massadetectie uit blok 'i+1' en wordt de rijstroom van blok 'i' terug ingeschakeld.
6) Een eventuele tweede trein schakelt via achtereenvolgens MD.B, MD.C2 en MD.D de rijstroom van blok 'i'.
7) Op het moment dat ik de eerste trein terug wil laten rijden, verander ik opnieuw de stand van de schakelaar zodat een eventueel signaal opnieuw enkel van MD.C1 komt. De rijstroom van de stopsectie van blok 'i' wordt opnieuw uitgeschakeld, en de eerste trein vervolgt zijn traject via spoorsectie D en E.
Zal dit effectief werken zoals ik beschrijf, of mag ik de kabels afkomstig van MD.B, MD.D en de uitgang van de schakelaar van MD.C1 en MD.C2 niet zomaar met elkaar verbinden en moet daar bijvoorbeeld een logische (OR)-poort tussen?
Lijkt me nogal basic, maar ik check dit liever even af

Dank voor jullie feedback!
Marijn