Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Probleem werking Viesmann afremmodule 5232

Gestart door Willem1962 vrijdag 09 juni 2023, 09:34:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Probleem werking Viesmann afremmodule 5232
Goedemorgen!
Ik ben nieuw hier.
Ik zal me even voorstellen : Ik ben Willem Zwanenburg en pas weer begonnen met de hobby.

Op mijn eenvoudige testbaan beb ik een probleem met de Viesmann 5232 remmodule.
Deze heb ik volgens handleiding aangesloten. Als sein een oude goedwerkende Marklin 7039 gekoppeld aan een M83 decoder. Besturing: nieuwste Mobile Station
Probleem is als het sein op rood staat dat bij sommige locs wel afgeremd wordt maar de loc gelijk weer doorrijdt (doorschiet)
Maar als ik deze locs heel langzaam laat rijden (hoogstens 1/4 van de snelheid) stoppen ze wel netjes zoals het hoort en bij sein op groen ook netjes optrekken/rijden
Als ik de locs op 3/4 van de snelheid laat rijden, rijden ze zonder te stoppen gewoon door het rode sein heen!

In een van de locs zit een hele nieuwe lokpilot 5 decoder (zonder geluid) dezetrekt zich het minst aan van de module/ rode sein, bij lage snelheid dus werkt het allemaal wel 
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Dank alvast!  Willem
Re: Probleem werking Viesmann afremmodule 5232
Hallo Willem,

Als eerst welkom.
Heb je in de decoder wel de analoog herkenning uitgezet? Analoog DC moet uitstaan om te zorgen dat het goed werkt.
Verder is het instellen van de remvertraging ook handig, als die te lang is kan rolt de loc te ver door en rijdt hij dus door.
Re: Probleem werking Viesmann afremmodule 5232
Bij lokpilot 5 moet je de "bremsstrecke" instellen.
zie paragraaf 10.5 van de handleiding.
En dat geldt waarschijnlijk ook voor je andere locs.
Wanneer de locs bij lagere snelheid wél stoppen en niet doorschieten, dan kun je daarnaast zeker ook de max. snelheid (cv5) verlagen én de remvertraging verhogen (cv4)

Cees
Re: Probleem werking Viesmann afremmodule 5232
Dank Alvast Cees en John ik ga dit proberen!
Re: Probleem werking Viesmann afremmodule 5232
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Probleem werking Viesmann afremmodule 5232
en misschien het remgeddelte op de baan langer maken

Gr Ed
Re: Probleem werking Viesmann afremmodule 5232
Het is gelukt, dank!