Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Easy track systeem

Gestart door Hansw vrijdag 07 juli 2023, 16:02:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Easy track systeem
Lid sinds: 2021

offline
Easy track systeem
Beste , ik zag op youtube op het Marklin kanaal hoe je met easy track systeem heel makkelijk een baan omhoog kan laten lopen , nu heb ik ROCO LINE met bedding ; kan ik dit systeem hiervoor ook gebruiken of wijken de maten dan af

Hierbij het filmpje :

Mvg Hans
Re: Easy track systeem
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Easy track systeem
Beste, wat denk je wat dat easy track nu eigenlijk helemaal is? Het zijn gewoon stukjes multiplex met modulaire pootjes. Die stukjea multiplex kun je zelf toch ook wel zagen passend voor eender welk railsysteem. En modulaire pootjes maak je het eenvoudigst van Lego of Duplo blokjes. Bovenop een steunplaatje waar het multplex op geschroefd kan worden en klaar ben je. Daar heb je helemaal geen duur track systeem voor nodig. Maar ja die fabrikanten willen hun producten natuurlijk graag verkopen dus dan wordt het supereenvoudig aangeprezen.
Re: Easy track systeem
Lid sinds: 2021

offline
Re: Easy track systeem
Beste , dank voor de tip  .Ik ben zelf niet erg handig aan de Lego blokjes als oplossing had ik niet gedacht .
Welke dikte multiplex kan ik het beste gebruiken . 
Mvg Hans
Re: Easy track systeem
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Easy track systeem
Hangt er een beetje vanaf om de hoeveel cm je een steunpilaartje wil plaatsen. Een dikte van 6 to 9 mm is ruim voldoende.
Re: Easy track systeem
Goed, multiplex: 6mm is meer dan dik genoeg. Je kan zelfs naar 4mm als je de overspanning niet te groot maakt. Maar ik zou heel simpel een strook gebruiken als basis en die omhoog leiden. Deze ondersteunen met blokjes van verschillende hoogtes. En niet te steil: 3 cm de hoogte in op 1 meter lengte.