Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Blijvende aanpassing van geluidsfuncties van Marklin MFX V160 en BR50 met ESU/CS

Gestart door markos woensdag 30 april 2008, 21:09:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Blijvende aanpassing van geluidsfuncties van Marklin MFX V160 en BR50 met ESU/CS
Heren,

Is het met de CS al mogelijk om een blijvende verandering te maken in de volgorde van de functies?

Omdat ik weet dat er extra functies zijn die je niet kunt oproepen anders dan met de CS heb ik vandaag mijn V160 (die nog leeft) aan de ESU lokprogrammer gekoppeld.

Ik heb nu de conducteur en de stationsomroepster gewoon schakelbaar op mijn IB (of MS)

Ik heb hier een volledige nieuwe sounddatabase naar toe gestuurd en alle interesante functies gezet op F1-F4. Zo is het niet meer nodig op steeds adres 16 en 17 te gebruiken op mijn IB!

Dit ging boven mijn verwachting! Ik had namelijk gerekend op veiligheden van Marklin....
Re: Blijvende aanpassing van geluidsfuncties van Marklin MFX V160?
Ik heb ook mijn beide BR50's uit het zelfde startpakket aangepast.

Eerst lukte het me niet om 1 van de 2 te lezen/veranderen zie dit draadje
Ik heb nu de lokprogrammer óf de decoder voor het lapje gehouden en is het wel gelukt: Het is een 8Mbit decoder, maar als je je project insteld op 16 Mbit kan hij deze onwillig decoder wel uitlezen en programmeren...

Bij beide decoders was het echter niet mogelijk een nieuwe sounddatabase te uploaden.
Wel heb ik ook hier de volgorde definitief veranderd, zodat ik de bel en de korte fluit onder de knoppen heb.
De rangeerstand en remgeluid uit kunnen zetten vind ik overbodig...
Daar staan nu 2 extra geluiden voor in de plaats :lol:
Re: Blijvende aanpassing van geluidsfuncties van Marklin MFX V160?
Na het terug zetten van mijn project op 8 Mbit blijkt dat ik nu ineens deze decoder volledig kan programmeren, dus ook de sounddatabase! :lol: :lol:

Dat maakt het gelijk mogelijk om het volume van dat irritante kolenscheppen op 20-30% te zetten.... :D

Welkom in de wondere wereld van de techniek!

Ben bang dat dit eigenlijk niet zo hoort te zijn?

Wat zijn de ervaringen van de andere ESU lokprogrammer eigenaren??