Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

3D Tram met rijtuigen

Gestart door Wheels vrijdag 19 mei 2023, 15:20:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3D Tram met rijtuigen
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
3D Tram met rijtuigen
Op verzoek van een spoormaatje een H0 Tram en rijtuigen zelf vanaf foto's getekend en 3D geprint. Fictieve modellen want de nummers en afmetingen kloppen niet.

De Tram als behuizing passend gemaakt op het ingekorte onderstel van de Fleischmann loc Anna. Frontverlichting en een Esu decoder geplaatst.
De rijtuigen bovenop een Roco dubbelas onderstel geplaatst en de goederen wagen op een Brawa onderstel.

Na het 3D printen de artikelen in kleur gespoten en van decals voorzien.

Al met al een super leuk project vwb de omvang van het teken en printwerk, veel tekenervaring opgedaan. Tot nu toe vooral bezig geweest met kleine artikelen.

Gr Matje

Hieronder de Tram
Re: 3D Tram met rijtuigen
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: 3D Tram met rijtuigen
Hieronder de rijtuigen

gr Matje
Re: 3D Tram met rijtuigen
Heel geslaagd project!
Het 3d printen gaat steeds interessanter worden voor onze hobby. Ik heb een aantal karretjes voor blokvormen geprint. Nog niet perfect als het gaat om de lagering van de assen. Dat zou ik nog eens moeten verbeteren, maar het rijdt en ziet er leuk uit.
Ik zie er wel een leuke toevoeging in.

Groet,

Peter
Re: 3D Tram met rijtuigen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: 3D Tram met rijtuigen
Leuk project Matje :thumbup:
Rijdt ie nu zonder sleper? :roll:

Groeten,

Erik.
Re: 3D Tram met rijtuigen
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: 3D Tram met rijtuigen
Hoi Erik,
De basis was een gelijkstroom loc van Fleischmann die van mijn 2 rail spoormaatje is. Tram gaat op een demobaan rijden.

Gr Matje