Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Uitbreiding delta decoder

Gestart door Coltvirus maandag 08 mei 2023, 19:42:45

Heeft er ooit zich iemand aan de extra 2 - 4 functies uitbreiding van de delta decoder 6603 gewaagd?
Ervaring?
Re: Uitbreiding delta decoder

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

Ik neem dan gewoon de 60901.
Kost minder tijd en moeite.
Nadeel is dat je ook aan een gelijkstroom motor moet.

Mvg
Marcel
Dan kan je evengoed een ESU Lokpilot nemen natuurlijk  ;)

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Waarom zou je in hemelsnaam fucties gaan toevoegen aan een deltadecoder? Alle tijd die je daar aan besteed is volslagen verkwisting. die dingen hebben belabberde rijeigenschappen en daar valt niets aan te verbeteren. Al het andere wat je er dan aan doet is voor de kat zijn viool. Zet er dan een fatsoenlijke decoder in dan rijdt je treintje tenminste ook behoorlijk.
Rij eigenschappen interesseren mij niet zo zeer, heb toch geen baan. Wat mij wel interesseert zijn de functies, vandaar de vraag omdat er in veel van mijn locs een delta decoder insteekt.
En dan nu ook alvast de uitleg op de vraag die gaat volgen " waarom de funkties dan??" : mijn locs staan in een vitrinekast met aangesloten sporen op een IR delta controller  :P  :P  :P

Citaat van: Coltvirus op dinsdag 09 mei 2023, 16:06:23Dan kan je evengoed een ESU Lokpilot nemen natuurlijk 
Tja, nou ja het kan natuurlijk altijd nog gekker. Hahaha.

Neem dan een ESU fx decoder, die ondersteunt alleen de functies en bezit geen motorregeling.
Gaat niet goedkomen hé die analoge lokjes op het digitaal spoor :?

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Als je alleen de functies wilt hebben en niet wilt rijden, is een fx decoder of een functiedecoder prima, draadje los naar de motor en er gebeurt niets, wellicht moet er een weerstand over de motoraansluitingen van de decoder.

Groet, Anne W
Ik wel er natuurlijk ook geen halfjes van maken die niets kunnen hé,  maar daar ging de vraag hier ook niet over ;)

@Anne W een functiedecoder met motor uitgang? 

M.b.t. de Delta decoder, waarom niet gewoon proberen? Als de componenten te vinden zijn voor een normale prijs is het een leuk experiment.
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Hoi,

Ik heb jaren geleden het licht op een delta decoder digitaal gemaakt, dat was op één of twee delta decoders.
Procedure staat ook op Dr König's website.
Dat was al een heel gefrummel.
Maar functie uitbreiding vond ik echt te ver gaan.
Dan kan je beter een decoder uit de 60760 nemen (Maar die was er toen nog niet. ;) ).
Die lichtfunktie valt toch goed mee om te doen, ik doe dit altijd ;)

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Citaat van: Kappa op dinsdag 09 mei 2023, 21:10:47Procedure staat ook op Dr König's website.
Omdat ik het licht niet heb gezien, hier de link naar Dr König's site. Ombouw van delta decoders staat daar (laatste stand van zaken: 2003).

Voor de liefhebber heb ik nog twee oude Delta decoders gevonden, één normale en èén met Telex aansluiting. Wie ze hebben wil kan deze tegen verzendkosten verkrijgen. Stuur maar een PB.
Citaat van: loc1200 op dinsdag 09 mei 2023, 14:58:59Ik neem dan gewoon de 60901.
Kost minder tijd en moeite.
Nadeel is dat je ook aan een gelijkstroom motor moet.

Het voordeel is dan weer dat deze decoder analoog! de telex kan bedienen.
Volgens mij de enige decoders die dit kunnen in combinatie met een geregelde aandrijving.
Je moet natuurlijk wel eerst een paar componentjes solderen >:-D

Bart

Alles gaat op stoom

Wat weer de vraag oproept hoe dat met een MFX decoder doen moet. Ik kan alleen versnipperde informatie vinden, maar nergens het totaal plaatje.
Ja, ik heb er destijds een heel aantal omgebouwd, maar zonder de externe versterkers. Je moet wel nauwkeuring werken, maar het ging goed. Die chips op de Delta decoders waren namelijk al MM2 protocol terwijl de 6080 en 6090 nog MM1 protocol waren.

Het is wel een hele tijd terug...

Louis

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.