Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

PIKO Taurus 57211

Gestart door v200marklin dinsdag 29 april 2008, 16:56:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
PIKO Taurus 57211
Lid sinds: 2006

offline
PIKO Taurus 57211
Heb deze loc 2e hands gekocht voor ? 60.-- 8)
Omdat er niet 1 slipbandje op zat, heb ik bij Conrad 4 nieuwe assen/wielen
gekocht, dat ging al een stuk beter.

Tevens een andere decoder er in gezet met optrek/afrem vertraging, ging al weer wat beter :lol:
Daarna de sleper anders gemonteerd, stak achter het wielstel uit (lijkt Brawa wel :roll:).
Echter Loc bleef nog steeds haken achter slanke wissels, bleek dat het palletje onder de koppeling wel erg laag hing, dus andere koppeling gemonteerd, weer een probleem verholpen :P

Daarna met een set rijtuigen liep het 1ste rijtuig in de bocht steeds uit de rails, wat bleek, de koppeling blijft haken achter de buffers v/d loc, dus de buffertjes ietwat afgeslepen.

Nu rijdt het eindelijk redelijk, zit alleen 0,0 kracht in !, conclusie : NOOIT meer een Piko  :?, dit is duidelijk SPEELGOED !!!!

Mvg Gert
Re: PIKO Taurus 57211
Lid sinds: 2007

offline
Re: PIKO Taurus 57211
Fijn, weten we dat ook weer.

Spijtig van je aankoop.

Dennis
ps: de nieuwe EK-locs zijn van piko :cry: :cry: en die wil ik nou net hebben.
EDIT: is wel een hobby-loc!
Hou daar aub rekening mee.
Re: PIKO Taurus 57211
Lid sinds: 2006

offline
Re: PIKO Taurus 57211
Ik weet dat het een hobby loc betrof, heb ook een hobby loc van Marklin gehad, deze was ? 99.--, maar wel 10 keer beter !.

Mvg Gert
Re: PIKO Taurus 57211
Lid sinds: 2007

offline
Re: PIKO Taurus 57211
Ik vind de naam Hobby-loc wel goed gekozen door marklin.
Ben er wel een tijdje mee aan het hobby-en geweest om hem te repareren en goedrijdend te krijgen. Velen hebben er al een andere motor in geknutseld, getuige de vele topic's op diverse fora. Vind ik op zich niet direkt nodig. Maar de decoder die er van orgine in zit is echt heel slecht.
Het was op zich wel leuk sleutelen aan deze hobby-lok, en het geeft ook wel veel voldoening om hem uiteindelijk goed rijdend te krijgen,maar het prijsvoordeel was natuurlijk helemaal weg door de aanschaf van een nieuwe decoder.
Ik heb op zich geen slechte ervaringen met Piko. Ik heb wel geen ervaringen met de Piko taurus, maar de Hondekop rijd hier al vele probleemloze kilometers.

groetjes, Martin
Re: PIKO Taurus 57211
Lid sinds: 2006

offline
Re: PIKO Taurus 57211
Klopt Martin,

ik heb ook de Piko Hondekop, rijdt perfect, maar dat mag ook wel voor ? 159.-- 8), alleen jammer dat Piko niet de moeite heeft genomen er gelijk een ledstrip in te frommelen :?, heb ik dus maar zelf gedaan, kwam er ? 15.-- bij :P

Mvg Gert