Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De kwaliteit van Brawa?

Gestart door Davy dinsdag 29 april 2008, 15:20:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De kwaliteit van Brawa?
Op Stummi's forum kwam ik dit draadje tegen over de kwaliteit van Brawa die schijnbaar ook niet zo ............. is.


Vooral over de kwaliteit van het kunststof en het gemakkelijke afbreken van onderdelen ervan wordt nogal eens geklaagd.

http://stummi.foren-city.de/topic,19428,-qualitaet-von-brawa-modellen.html

Je moet wel Duits kunnen lezen.







Re: De kwaliteit van Brawa?
Ik heb zelf 1 Brawa Diesel Loc nieuw gekocht zo'n 4 maanden terug, nadat ik zelf de ophanging v/d sleper heb gewijzigd (sleper stak achter het wielstel uit!) loopt het wel aardig.
Wel gelijk de standaard decoder die er in zat eruit gesloopt en er een fatsoenlijke decoder in gefrommeld.
Loc was ook niet de hoofdprijs, ? 112.--, maar toch 8), bij mij komt Brawa er niet meer in :(
Qua detailering is het wel een mooie loc om te zien :lol:

Mvg Gert
Re: De kwaliteit van Brawa?
Inderdaad

Een lok met zoveel aangezette ondedelen moet je voorzichtig behandelen

Mijn BR 75 gaat regelmatig mee op tournee. Regelmatig in en uit de verpakking gehaald

Ziet er nog gaaf uit

Er is wel een technisch probleem geweest. Deze modellen zijn zeer gecompliceerd ( BR75 met geluid rookgenerator ) en om die reden terug gestuurd naar Brawa. De eerste reparatie was niet naar volle tevredenheid. Na mijn klacht is alles perfect opgelost.

Groet

Jos

Re: De kwaliteit van Brawa?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: De kwaliteit van Brawa?
Een model moet wel goed voorzien zijn van detaillering en aangezette onderdelen.
Maar als deze er al snel afvallen of breken hoeft het voor mij niet.
Bij de meeste Marklin modellen die ik heb, zitten die los opgezette delen vrij stevig vast.
Ik kan gerust de lok bij die onderdelen pakken en heen en weer bewegen, bij de Br 05 zijn de rangeergrepen van metaal en zijn zelfs zeer stevig.
Ik betaal dan liever iets meer voor een stevige lok dan minder voor een lok die je met handschoentjes moet pakken.