Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ervaring met modeltrainprices.com

Gestart door KNed woensdag 19 april 2023, 08:39:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaring met modeltrainprices.com
Naar aanleiding van mijn modelspoor activiteiten op internet (zie onderschrift) werd ik benaderd door de maker van www.modeltrainprices.com
Het project van een Deen die prijzen van wereldwijd meer dan 800 winkels verzameld en vergelijkbaar maakt. O.a. van meer dan 60 winkels in Nederland (cijfers komen van hemzelf).
Is er iemand die ervaring heeft met deze website?
Ik heb wat rond zitten klikken, het ziet er best compleet en accuraat uit

Op Beneluxspoor heb ik een vergelijkbaar topic geopend. Daar kwamen ook wel reacties dat er dode links en verkeerde prijzen staan. Dat is altijd een risico met zulk soort websites.

Ik vind zelf de weergave van zoekresultaten vaak mager waardoor het niet duidelijk is over welk model je het nou hebt. Ook zou een filter op schaal handig zijn.

Koen
Re: Ervaring met modeltrainprices.com
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Ervaring met modeltrainprices.com
Citaat van: KNed op woensdag 19 april 2023, 08:39:58www.modeltrainprices.com
Het project van een Deen die prijzen van wereldwijd meer dan 800 winkels verzamelt en vergelijkbaar maakt.
O.a. van meer dan 60 winkels in Nederland (cijfers komen van hemzelf).
De Duitstalige site moba-preise (e-mail: redaktionatmoba-preise.com) biedt een vergelijkbaar soort project, maar lijkt meer gebaseerd op online terug te vinden veilingprijzen, geleid door Jens Erlewein & Elmar Schulte.
De faq legt wel de gebruikte terminologie uit, maar niet hoe er aan gegevens wordt gekomen.

Vanuit dat gezichtspunt keek ik naar de site die je noemt. Wat betekent dat? Hoe komen prijzen tot stand, wat zijn de verzendkosten en hoe hoog is de BTW?. Interessant vind ik om te kijken naar Brands (merken), b.v. ViTrains. deze site geeft een catalogusnummer, maar geen plaatje. Als je op een doorverwijzing klikt, kom je in een online shop met prijs, beschrijving en soms een plaatje van het model in kwestie. Dat is eigenlijk heel vergelijkbaar met moba-preise, zij het dat modeltrainprices wel de onderprijs geeft, maar niet ook de bovenprijs ( zoals moba-preise ).

Ik zie de beide sites nog wel eens naar elkaar toe groeien. In beide concepten zitten bruikbare elementen.
En er is behoefte aan.