Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen

Gestart door Sascha zondag 16 april 2023, 20:08:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Ook twee besteld, leuke actie!
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Goede morgen,

Ook de bestelling geplaatst 32 stuks.  :P
Dan schiet het aantal weer een beetje op.

De meeste zijn bestemd voor de leden van de Stamtafel Noord-Holland.

Bedankt voor deze erg leuke actie.


M.vr.gr. Erwin
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Zelf ook maar besteld.. En daarmee zijn we de 200 over gegaan  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Er zijn nu meer dan 200 wagens verkocht!!
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Goed voorbeeld doet volgen !

(hopelijk)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Ik heb ook twee wagens besteld.  :)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: ikke650 op dinsdag 25 april 2023, 08:29:12Goede morgen,

Ook de bestelling geplaatst 32 stuks.  :P
Dan schiet het aantal weer een beetje op.

De meeste zijn bestemd voor de leden van de Stamtafel Noord-Holland.

Bedankt voor deze erg leuke actie.


M.vr.gr. Erwin
Kijk, dat schiet zeker lekker op, Erwin :thumbup: . Ben wel benieuwd of de 500 stuks gehaald gaat worden.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
@Hanzi

Ik hoop van wel, zou zonde zijn van het werk wat er door de vrijwilligers in gestoken is, en de gemiste euries om het forum online te houden. :warning:

En ook dat ze ons bij Marklin niet vergeten, en dan misschien ook nog de vermelding in de KOLL"s Catalogus  :)  :)  :)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Hoi Barry,

Tijdens onze ketelwagen actie is het ons nog gelukt om contact te kunnen leggen, en onze ketelwagen in de koll vermeld te krijgen.
Alle daaropvolgende acties die we gedaan hebben is ons dat jammer genoeg niet meer gelukt  :( 
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2020

Oude liefde roest niet.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Goede actie!

Vandaag 3 besteld.

Groet,
Gerard
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Vandaag is de 250e wagen besteld!! We zitten op 50%

Er is nog even tijd. Besteltermijn loopt af op 30 juni. Hier is voor gekozen daar deze actie buiten het modelspoorseizoen valt.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Mooie actie van het 3railforum  :thumbup:
Afgelopen zaterdag 2 wagons besteld.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
ik heb er zojuist 2 besteld. Ben zeer benieuwd hoe de actie verloopt en hoop er weer veel plezier van te mogen beleven.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Zojuist twee besteld
ik hoop dat het door gaat
leuke actie weer


GR Ed
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Ook een wagentje besteld.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Het is mij opgevallen dat bij de laatse 3railforum wagons geen certificaat werd uitgegeven.
Is dit een bewuste keuze geweest?
En komt er bij deze koelwagons wel een certificaat bij?
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat een certificaat heel bewerkelijk is om uit te geven en dat van de uitgifte af wordt gezien.
Waar niet vanaf is gezien is het uitbrengen van weer een wagen, geen pauze ingelast want ik had pas bij 20 jarig bestaan of nog later een nieuw rijvaardig artikel verwacht, zie reactie #1171 van Sacha in de -10 jaar 3railforum wagon en loc praattopic. Daar wordt overigens gesproken over het 15jarigjub. Nu word ik min of meer door mijn verzamelwoede gedwongen een koelwagen aan te schaffen waarvan er van gelijkend op het basismodel koelwagen 4415 duizenden verschillende reclamemodellen zijn gemaakt. Toegegeven model 45020 is iets langer en een Tehs 50 i.p.v. een Ichqs-u 377 (model 4415). Een 3railforum wagen zou naar mijn mening unieker moeten zijn. Ik word slachtoffer van het verzamelen omdat ik de hele serie van het forum compleet wil hebben en houden. Net als ik dat doe bij andere series en jaarwagens waar ook best wel eens een karretje tussen zit die ik niet mooi vind maar koop om de volledigheid. En ja ik weet dat er van een serie als bijvoorbeeld de kerstwagens elk jaar eentje komt en dat het forumwagentje blijkbaar elke tweeënhalf jaar. 
In de nieuwstikker bovenin het forum staat vandaag: "Heb jij al een (of een stammetje) 17,5 jaar 3railforum jubileum jubileum koelwagen(s)". Ik schaf echter geen stam- of stammmetje wagens aan. Ik help het bestuur en ons als leden mee het doel 500 stuks te bereiken. Toch had ik liever een misschien wat duurder model willen zien pas bij het 20jarig jubileum.
Dirk :-{)
   
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: trein-ice3 op maandag 05 juni 2023, 22:45:58Ik word slachtoffer van het verzamelen omdat ik de hele serie van het forum compleet wil hebben en houden.

 :-)

Citaat van: trein-ice3 op maandag 05 juni 2023, 22:45:58Toch had ik liever een misschien wat duurder model willen zien pas bij het 20jarig jubileum.
Dirk :-{)

Mee eens, moet er tegen die tijd maar komen. En een fatsoenlijke lok.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Er lijken meer leden te zijn die nu minder interesse hebben dan vorige acties. Want het aantal gaat nu maar langzaam omhoog.
Als het zo doorgaat wordt het benodigde aantal niet gehaald. Er moeten de rest van de maand elke dag 4 tot 5 wagens besteld worden om het door te laten gaan.

Koen
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
En al  deze bestellers doen aan online bankieren?
Geen slechte score, dan.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Tja, ze zullen wel moeten Jan, nu de acceptgiro is afgeschaft...
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Hallo allemaal,

Zoveel mensen, zoveel wensen. De een vindt het te vaak, een ander zou graag elk jaar wat zien. Wij denken dat 2,5 jaar een mooie periode is.
De downside van om de 2,5 jaar is dat je om de 5 jaar in de komkommertijd van de modelspoorhobby met een actie komt. (buiten het modelspoorseizoen). Wij denken dat dit de grootste reden is waarom deze actie minder hard loopt. Ook de 12,5 jaar actie verliep destijds moeizaam. De prijs waarvoor wij deze wagen kunnen aanbieden is juist een enorm pluspunt voor dit type koelwagen.
Als je in acht neemt dat we buiten het seizoen zitten, denken wij toch wat leuks en moois aangeboden te hebben, gezien er al bijna 350 stuks zijn verkocht.
De stichting koopt er 50 op voorraad voor in de shop, en daarmee zitten we bijna op 400. Nu kunnen we jullie al het volgende mededelen, en dat is dat deze actie SOWIESO doorgaat!
Er hebben zich twee mensen bij ons gemeld, die het restant wat we nodig hebben om te bestellen willen (voor)financieren  :thumbup:  :thumbup:
Na afloop van de inschrijfperiode zal deze koelwagen dus gewoon in de shop te koop blijven, tot het aantal van 500 behaald is. Echter zal de wagen na de voorinschrijving wel duurder zijn. De prijs is nu 29,50 zonder handlingskosten, en die zal 36,50 worden zonder handlingskosten als de voorinschrijving gesloten is (30 juni). Uiteraard als het uitleveren op de beurzen voorbij is, en er zijn nog koelwagens te koop, dan zal er géén mogelijkheid meer zijn tot afhalen.

Met vriendelijke modelspoorgroetjes,
Het stichting 3rail team.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2020

Groet, Thom

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Toch ook maar besteld, en goed te zien dat de 500 in zicht komt! Aan koelwagens geen gebrek, maar als ik zie hoe vaak ik het forum gebruik en wat het me opgeleverd heeft, kon ik niet achterblijven.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Mooi nieuws Sascha!

En ik zie dat het inmiddels nog aardig doorloopt met bestellingen.

Koen

(ik blijf bij mijn keuze dat ik niet aan reclame wagens doe dus ook deze actie laat ik net als alle vorige aan me voorbij gaan)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Jammer Koen! Maar een donatie wordt ook altijd gewaardeerd - en is ie hoog genoeg stuur ik je toch een wagon op  >:-D
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
 :D
Mijn donatie bestaat uit mijn gratis-voor-iedereen-modelspoor-web-activiteiten (zie onderschrift). Dat levert jou (helaas) geen euro's op maar kost mij wel wat :)

Koen
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Waarvoor dank Koen  :important:  Aanbod staat nog steeds ;)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Ik lees nog 69 beschikbaar maar dat dan is tot het aantal 450, zie grafiek in het aankondigingstopic. Die 50 stuks van 450 tot de 500 zijn toch gewoon tot en met 30 juni 2023,23:59 uur te bestellen? Dan is er minder voorfinanciering nodig en zijn er na 30 juni 2023 minder beschikbaar voor de webshop. En liever alle 500 besteld dan 50 in de webshop stoppen. Jullie gaan toch niet als de voorintekening op noem maar een getal op 526 uitkomt dan over tot bestelling van 526?
Degene die tot 30 juni wacht met het plaatsen van de bestelling loopt de kans dat de 69 dan al zijn besteld en vist achter het net, of eh doen de 50 ook mee of meer dan 500 is ook goed en wordt besteld???


Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Helemaal correct Dirk. Maar de teller staat nog op 450 ingesteld omdat er vanaf dat aantal niemand in prive hoeft mee te voorfinancieren. Dat is nog steeds ons doel  :important:
Er geldt nog steeds dat er helemaal geen maximum is. Als er 660 verkocht worden voor 30 juni midnight bestellen we er gewoon 700  ;)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
700??? ja jeetje, daar gaat de exclusiviteit en de bijbehorende verzamelaarswaarde...  :-)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
@Sacha: Oké bedankt, minimum is dus 450 en je kunt tot einde actie bestellen plus er is geen max.
@Hans: ga je nu de bestelling naar beneden bijstellen nu de verwachte doorverkoopwaarde
naar jij verwacht gaat dalen bij meer dan 500 bestelde/verkochte wagens?  :D  :P 
Dirk :-{)

Trouwens elke dag dat er een bericht komt in dit praattopic worden mensen geattendeerd op de actie en kunnen in de verleiding komen te gaan bestellen.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: Sascha op donderdag 08 juni 2023, 20:10:08Hallo allemaal,

...

Nu kunnen we jullie al het volgende mededelen, en dat is dat deze actie SOWIESO doorgaat!
Er hebben zich twee mensen bij ons gemeld, die het restant wat we nodig hebben om te bestellen willen (voor)financieren  :thumbup:  :thumbup:

...

Met vriendelijke modelspoorgroetjes,
Het stichting 3rail team.

@citaat  @citaat

Bijna goed: geen minimum en geen maximum :P.

Groeten,
Wico
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Ondanks de dreigende devaluatie heb ik er zojuist ook ééntje besteld.
Al is het maar om dit mooie forum te steunen en mijn waardering aan de drijvende krachten hiervan te onderstrepen  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup: !
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: Hanzi op woensdag 14 juni 2023, 12:17:36Al is het maar
Verschil moet er zijn
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Er ook maar 1 besteld. Ben trouwens wel blij dat hier nu Korkoppelingen op zitten ipv telex. Maakt een hoop verschil. Was bij de vorige editie niet zo.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Ook hier een paar wagons besteld  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Incl. vandaag nog 13 dagen om te bestellen tegen voorinschrijving prijs :important:
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Mijn vaderdag kado.

Ik had er al twee bersteld en er komt dus mog een derde bij.

Ben er blij mee.

Henk
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
De laatste week om onze 3railforum 17,5 jaar koelwagen te bestellen tegen voorinschrijf prijs is aangebroken  :important:
U kunt deze mooie actie wagen bestellen t/m vrijdag 30 juni!  :thumbup:  Daarna gaan we de bestelling plaatsen, en zal de wagon tegen de reguliere prijs te koop zijn.

Dus wil je deze wagon nog voor de actieprijs bestellen, of wachtte je af of deze actie wel doorging? Bestel dan je deze wagon (of meerdere uiteraard) in onze webshop : https://shop.3rail.nl/speciale-acties/56-741-3rail-koelwagen.html
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Is het ook mogelijk om een extra wagon aan mijn bestelling toe te voegen?
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Als je even mailt naar de shop (door te reageren op je orderbevestiging of via je account een berichtje stuurt) dan kunnen we dat regelen.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Ook hier n paar bestels
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Mooi sprongetje in de grafiek de laatste dagen/week.  :thumbup:
Als het zo doorgaat deze week dan wordt het geplande minimum aantal gewoon gehaald en is het niet nodig dat wat forumleden financieel bijspringen.
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht

Ik heb hem ook alvast toegevoegd op NL in Model.

Koen
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Hoi Koen,

Al zouden we nu op 440 blijven steken, er hoeven gelukkig geen mensen in privé meer bij te springen, dan neemt de stichting 60 ipv 50 voor haar rekening.
150 stuks ipv 50 was wat te veel voor de stichting helaas  O:-D

Citaat van: KNed op maandag 26 juni 2023, 13:23:37Ik heb hem ook alvast toegevoegd op NL in Model.

Waarvoor dank  :important: Wordt wel tijd dat we een eigen maatschappij bij je krijgen  >:-D
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
We hebben 450 koelwagens verkocht!!!!

koelwagen 450.jpg
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: Sascha op maandag 26 juni 2023, 16:57:48Waarvoor dank  :important: Wordt wel tijd dat we een eigen maatschappij bij je krijgen  >:-D

Nee, geen maatschappij, maar ik heb het forum een poosje geleden al een eigen merk gegeven: www.nlinmodel.nl/3-rail_forum

Koen
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Geweldig dat het toch nog gelukt is.  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
In het begin hard ik er nog wel een hard hoofd in.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lang over na moeten denken. De keuze was kopen om de serie compleet te houden of niet kopen en een gat in de collectie. Laten we het erop houden dat ik dit forum wel wil promoten op de baan.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Jullie hebben vandaag en morgen nog om onze 3railforum 17,5 jaar koelwagen te bestellen tegen voorinschrijf prijs :important:
Daarna gaan we de bestelling plaatsen, en zal de wagon tegen de reguliere prijs te koop zijn.

Dus wil je deze wagon nog voor de actieprijs bestellen, of wachtte je af of deze actie wel doorging? Bestel dan je deze wagon (of meerdere uiteraard) in onze webshop : https://shop.3rail.nl/speciale-acties/56-741-3rail-koelwagen.html
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2019

As-je-me-noe

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Hopla!! Op de valreep een koelwagen besteld.
Staat straks mooi op m'n in aanbouw zijnde module / diorama :) .

Mvg,
Hans63
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Het opvallende van de wagen is, dat het opschrift niet juist is. :-(  De stichting bestaat volgens mij nog geen 17,5 jaar. Het forum wel. (Eerst onder een andere naam)

Ondanks dat, toch een wagentje besteld.

Meine