Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

DR4088GND is er mee gestopt

Gestart door Snofla woensdag 22 maart 2023, 22:04:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
DR4088GND is er mee gestopt
Lid sinds: 2021

offline
DR4088GND is er mee gestopt
Hallo allemaal

Ik heb het forum en internet al doorzocht of er al iemand met dit probleem is geweest maar niet gevonden.

Ik heb een IB II en gebruik de DR4088 van Digikeijs voor terug melding. Mey koploper liep dit tot vorige week prima maar de module die bezet melders 33 tot 48 moet terugmelden geeft opeens niks meer door waardoor natuurlijk crashen van mijn locs. De rode LED brand of knippert ook niet.
Van Digikeijs hoor ik helaas niets op mijn vraag of de DR4088 misschien de geest heeft gegeven .

Heeft iemand hier misschien ervaring mee en kan een terugmeld module opeens de geest geven? Als dat zo is kan ik op de beurs in Houten op zoek naar een vervanging.


alvast bedankt voor de hulp

m.v.g

Alfons
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Beste Alfons,

Testje, meet je een spanning van ca. 5 volt op de geïsoleerde railstaven, als er niets op staat?

Groet, Anne W
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Als eerste moet je controleren of op de ingangsklemmen van de DR4088 nog een spanning wordt aangeboden. Zowel op de signaal ingang als op de power ingang. Als daar spanning op staat dien je de door Anne W genoemde meting te doen. Is die 5 Volt niet aanwezig is de waarschijnlijkheid van overlijden groot. Als je daar wel 5Volt meet is er wat met je IB of de verbinding daar naartoe aan de hand.
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb net de DR4088 uitgewisseld met een andere maar het zelfde probleem ik ben bang dat mijn Intellibox defect is. Als ik het aantal terug melders wil invoeren geeft hij aan dat hij geen antwoord van de centrale krijgt.
het probleem heb ik nu maar bij Uhlenbock "neergelegd"misschien dat zij een antwoord hebben.


Wordt vervolgd

gr

Alfons
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: DR4088GND is er mee gestopt
De andere terugmeldeenheden doen het ook niet meer?

Groet, Anne W
Re: DR4088GND is er mee gestopt
@ Anne

de eerste DR4088 werkt nog de 2de in de lijn is er ook mee gestopt. Ik krijg als ik in  de IB wil ingeven hoeveel terug melders ik heb de fout melding "Fehler keine antwort" . Omdat er een update op de site van Uhlenbrock staat deze willen invoeren maar ook hier een fout melding "System not communicating"terwijl ik enkele minuten ervoor met koploper de treinen heb laten lopen zonder terugmeldingen natuurlijk.
Het is een rare storing en ik heb Uhlenbrock gebeld maar helaas was de medewerker van de support afdeling ziek  dus maar een mail gestuurd en hopen op antwoord.

m.v.g

Alfons
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Kan ook een kabelprobleem zijn, breuk of bekneld. Een zogenaamde kink in de kabel.
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Ik begin ook altijd met eenvoudig storing zoeken, de 2e doet het niet meer, controleer of er 5 Volt staat op één van de meldrailstaven, nee dan kabel checken tussen 1 en 2.

Groet, Anne W
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Dan sluit je de tweede module als eerste module aan, meld deze module, nu wel de contacten 1 t/m 16 of ook niet. Doet hij het wel dan is de eerste module defect, en niet de tweede.

Groetjes.
Re: DR4088GND is er mee gestopt
goedemorgen 

Sorry voor de late reactie maar helaas druk met niet modeltrein zaken bezig geweest

In Houten is de DR4088 doorgemeten en helaas is deze defect . omdat Digikeijs niets meer levert of reageert ben ik aan het wachten op YaMorc . Er is nog geen terugmeld module voor 3 rail op de site om te bestellen.

@ Sprinter ik moet als eerste in de lijn een DR4088 LN GND zetten waar de andere modules aangekoppeld worden geen idee of ik de ander module rechtstreeks aan de IB kan koppelen maar ben een beetje huiverig om dit te doen ivm mogelijk problemen mde IB.

m.v.g

alfons
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Lid sinds: 2020

Je moet niet alles geloven wat je denkt

offline
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Bij DTS Domburg kan je ook de massa detectie module bestellen als vervanger voor de DR4088GND. Is nog goedkoper ook
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: DR4088GND is er mee gestopt
En hij is dealer voor YaMorc.

Groet, Anne W
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Anne

Het wachten is een module van YaMorc die massa detectie ondersteund en loconet, nu Rosoft er mee is gestopt.

Groet Piet.
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Dank voor jullie oplossingen ik ga in contsct met DTS om te kijken of ze een oplossing voor mijn probleem hebben zij het Yamorc of DTS

m.v.g

alfons
Re: DR4088GND is er mee gestopt
Hallo

Even een kleine updat . Het probleem is opgelost ik had een software update van mijn IBII gedaan die niet goed is overgezet waardoor de IB op tilt was

alles werkt nu gelukkig weer zoals het hoort:)

gr

alfons