Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Film 'De Hef' 1928 - Joris ivens

Gestart door Tpb woensdag 22 maart 2023, 09:43:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Film 'De Hef' 1928 - Joris ivens
Lid sinds: 2020

Groet, Thom

offline
Film 'De Hef' 1928 - Joris ivens
Afgelopen weekend kwam ik in een museum in Rotterdam de film "De Brug" tegen over de rotterdamse spoorbrug de Hef,
Uit 28 van nijmeegs kunstenaar Joris Ivens. In 15 minuten een prachtige tijdsbeeld met zwartwitbeelden van de spoorbrug, stoomlocomotieven, interieur van de treinen.
Wellicht jullie al bekend, maar deze wilde ik jullie niet onthouden:
Re: Film 'De Hef' 1928 - Joris ivens
9:37 slechte stuurmanskunst of hoort dat zo?
Re: Film 'De Hef' 1928 - Joris ivens
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Film 'De Hef' 1928 - Joris ivens
Moeilijk te zien wat het precies is. Lijkt een sleepboot die langszij een ponton gaat. Dat is vrij normaal.

Maar inderdaad een heel mooie film. Joris Ivens is(was) een bekende filmmaker. Hij heeft veel meer mooie films gemaakt. Zie Wikipedia.
Re: Film 'De Hef' 1928 - Joris ivens
Lid sinds: 2009

locomotivdegeneraal

offline
Re: Film 'De Hef' 1928 - Joris ivens
In het begin van mijn loopbaan bij de NS afdeling brug onderhoud ben ik ook op de HEF geweest voor onderhoud.
Re: Film 'De Hef' 1928 - Joris ivens
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 23 maart 2023, 03:44:56Moeilijk te zien wat het precies is. Lijkt een sleepboot die langszij een ponton gaat. Dat is vrij normaal.

Maar inderdaad een heel mooie film. Joris Ivens is(was) een bekende filmmaker. Hij heeft veel meer mooie films gemaakt. Zie Wikipedia.

"Langszij" vindt ik zwak uitgedrukt; hij knalt er gewoon tegenaan!!  :D
Re: Film 'De Hef' 1928 - Joris ivens
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Film 'De Hef' 1928 - Joris ivens
Citaat van: mDDM op zaterdag 25 maart 2023, 21:48:15hij knalt er gewoon tegenaan!!

Overdrijven is ook een vak hé. Actie is reactie, in dat geval had je tenminste moeten kunnen zien dat de giek op die ponton optisch verschuift tov de vloer omdat die veel hoger ligt. Dat kan ik niet zien! Ook  de vertikale lijnen van de sleepboot (kajuithoeken) veranderen niet dus de ponton en de sleepboot blijven stabiel in het water zonder reactie. Dat is niet ertegenaan knallen! Maar ja, het is maar net wat je wil zien.
Re: Film 'De Hef' 1928 - Joris ivens
Ik ben laatst begonnen mijn videobanden opnieuw te digitaliseren.
Dan kom je soms leuke dingen tegen, zoals een reportage van RTV Rijnmond van, ik denk ergens rond 1993, over de brugwachter van 'de Hef'.
Eens kijken of ik er een YouTube filmpje van kan maken.