Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Baanplan - wintrack

Gestart door BertS maandag 20 maart 2023, 22:47:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan - wintrack
Lid sinds: 2021

offline
Baanplan - wintrack
Hallo,
In de afgelopen weken heb ik veel gelezen en youtube filmpjes bekeken. In de afgelopen dagen een start gemaakt met het maken van een baanplan in Wintrack. Als oefening heb ik een voorbeeld genomen van een Marklin baan om de mogelijkheden van het pakket onder de knie te krijgen. Op dit moment loop ik tegen het volgende probleem aan: het lijkt alsof de baan niet goed aansluit, of het pakket suggereert dit. Het gaat om de gele punten die ik niet weg krijg. Doe ik iets verkeerd? Met de handleiding kom ik er niet uit.

Om een compleet beeld te krijgen:
ik ben een beginner
de onderbouw is bijna klaar
ga met Marklin C rails een baan bouwen
tijdperk II/III (stoomtreinen)
thema kolenmijn
doel is om uiteindelijk volledig geautomatiseerd te rijden
maar eerst maar eens starten met een klein baantje en de verschillende technieken onder de knie krijgen.
Re: Baanplan - wintrack
Lid sinds: 2021

offline
Re: Baanplan - wintrack
Inmiddels toch zelf de oplossing gevonden :) de aanhouder wint. Optie in Wintrack = Gleisenden
Re: Baanplan - wintrack
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Baanplan - wintrack
Citaat van: BertS op maandag 20 maart 2023, 22:47:58In de afgelopen weken heb ik veel gelezen en youtube filmpjes bekeken. In de afgelopen dagen een start gemaakt met het maken van een baanplan in Wintrack. Als oefening heb ik een voorbeeld genomen van een Marklin baan om de mogelijkheden van het pakket onder de knie te krijgen. Op dit moment loop ik tegen het volgende probleem aan: het lijkt alsof de baan niet goed aansluit, of het pakket suggereert dit. Het gaat om de gele punten die ik niet weg krijg. Doe ik iets verkeerd? Met de handleiding kom ik er niet uit.

Mooi dat je het al gevonden hebt, maar desondanks raad ik je aan om de Tutorial in WinTrack eens te volgen. Even op het vraagteken klikken, dan zie je hem. Het antwoord op jouw probleem staat al in de eerste oefening.

WinTrack Tutorial.png