Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

lok programmer

Gestart door eddyflame dinsdag 14 maart 2023, 14:36:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lok programmer
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
lok programmer
Goedendag,

ik heb diverse loks die nu voorzien zijn van een esu lokpilot multiprotocol Zowel de 4 als de 5
nu heb ik met mijn (zeer oude) cs1 het probleem dat hij regelmatig na opstarten de verbindeing met de bepaalde loks kwijt is
dit zijn allemaal loks die via het mfx protocol aangemeld zijn.

nu denk ik door in de decoder het mfx (M4) protocol uit tezetten dat ik van dat probleem af ben

nu wilde ik vandaag bij kuijpers een lok/decoder programmer kopen, maar deze wist niet of ik daar genoeg aan had, hij dacht dat het via de centrale moest en dan is mijn cs 1 te oud

kan ik een lokprogrammer kopen en welke moet ik dan hebbem, om via de pc en een programeer spoor mijn lokdecoders uitlezen en alle cv waarden veranderen???

of ben ik verplicht aan een andere centrale.
ik weet dat mijn centrale oud is en daar heb ik niet echt een probleem mee op dit moment word hij eigenlijk allen gebruikt als doorgeef luik voor iTrain en of gewoon met de hand rijden


wie kan mij helpen?

ik heb geen sounddecoders op het ogenblik en ben van plan al mijn loks uiteindelijk om te bouwen naar 5* en esu mulitiprotocol decoders


GR Ed
Re: lok programmer
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: lok programmer
de gewone lokprogrammer en het programma.Daar kan je ook later sounds mee inladen. Via het programma kan je dan makkelijk het M4 (MFX) uitschakelen in je decoder.
Re: lok programmer
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: lok programmer
Idd, Ed, koop de ESU programmer en laat je niet een centrale aansmeren hiervoor.
Ik dacht bij de treintjeswinkel in Vlaardingen in de aanbieding nu dacht ik.

Groet, Jan
Re: lok programmer
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: lok programmer
Ok dank jullie wel

hij is besteld

Gr Ed
Re: lok programmer
Lid sinds: 2021

Alles gaat op stoom

offline
Re: lok programmer
Kun je met de ESU lokprogrammer ook andere decoders dan ESU programmeren? Zoals M Mfx decoders en 60760 decoders?
Re: lok programmer
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: lok programmer
zal eerder problemen geven want de programmer kan deze niet normaal uitlezen.Mss wel CV per CV.
Re: lok programmer
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: lok programmer
Beperkt aangezien de ESU decoders CV's gebruiken die buiten de door de NMRA voor DCC gedefiniéerde CV nummering liggen. In DCC tenminste. Wat betreft M4 (MFX) zullen er ook wel beperkiongen en verschillen bestaan. Maar dat weet ik niet, ik gebruik helemaal geen Motorola, niets.
Re: lok programmer
Lid sinds: 2010

offline
Re: lok programmer
Citaat van: Heynsbergen op donderdag 06 juli 2023, 09:30:14Kun je met de ESU lokprogrammer ook andere decoders dan ESU programmeren? Zoals M Mfx decoders en 60760 decoders?

Alleen DCC-decoders. Daarbij mag je dan alleen iedere CV met waarde apart inkloppen. Dat is dan iets meer werk. Bij Esu-decoders met MFX is het geen probleem. Die worden wel uitgelezen en geprogrammeerd.