Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin 60657 Mobile Station

Gestart door wout123 dinsdag 14 maart 2023, 01:07:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin 60657 Mobile Station
Geachte lezers, Weet iemand hoe ik de aansluit kabel van de Märklin 60657 Mobile Station kan verlengen. Is er een officiele kabel van Marklin of zijn er connectors (man en vrouw)
te koop. Ik wil de bestaande aansluit kabel niet beschadigen.

Groet Wout
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Märklin 60126 H0 verlengingskabel mobile station.

Groeten,
Wico
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Bedankt Wico
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Märklin 60657 Mobile Station
60126 is een verlengkabel voor de terminal 60125/145, niet voor de MS. Daar zijn geen officiële verlengkabels voor.
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Bedankt Wilco,
Ik ben een kabel rijker ( E18) en niet te gebruiken. MS heeft een 10 polige connectors en de MS 60657 heeft een 9 polige connectors kabel.
 Gelukkig geeft Laurent een beter antwoord waar ik wat aan heb,
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Bedankt Laurent voor je info
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Dan zijn we beide op het verkeerde been gezet. Hij werd zo op een site aangeboden. Het was dus een goedbedoeld advies.

Gezien je reactie wordt die niet op prijs gesteld. Mocht je nog eens een vraag hebben, zul je van mij geen antwoord meer hoeven te verwachten.

Groeten,
Wico
Re: Märklin 60657 Mobile Station
kijk eens op de marklinsite 60126 is 9polig en jouw MS60657 is ook negen polig
Re: Märklin 60657 Mobile Station
sorry MS 60657 is 10polig
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Citaat van: Wico op zaterdag 18 maart 2023, 17:58:46Dan zijn we beide op het verkeerde been gezet. Hij werd zo op een site aangeboden. Het was dus een goedbedoeld advies.
Bij Märklin staat het letterlijk genoemd. Beiden iets meer vooronderzoek doen.

CiteerVerlengkabel van de hoofdleiding met 9-polige contactdoos en 9-polige stekker voor de aansluiting van een verwijderd opgestelde terminal 60125/60145.
Lengte ca. 2 m.

Verder niet zo spannend, ding is nog geen 2 tientjes. Zonder, maar helaas. Het is geen sounddecoder die je opgerookt hebt.
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Citaat van: Laurent op zondag 19 maart 2023, 11:04:12Verder niet zo spannend, ding is nog geen 2 tientjes.
De kabel kan toch retour verkoper? Ik zie het probleem niet zo.
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Precies. Bij Meiners verkopen ze overigens een kabel van CAN Digital Bahn, bij mijn weten de enige kabel op de markt die kant en klaar bruikbaar is als verlengkabel: https://www.spielzeug-meiners.de/marken/can-digital-bahn-module-1tr/cdb-elektronik-410006-verl%C3%A4ngerungskabel-5m-cdb-1kmi.html
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Lezers bedankt voor jullie adviezen. De kabel was E 18 + verzendkosten en retour ook verzend kosten.

Ik zal ook zeker als ik een probleempje heb. Langdurig met Marklin contacten voor een antwoord. Ik ga nu gewoon de Kabel zelf verlengen.

Vr Gr Wout123
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Märklin 60657 Mobile Station
Je hoeft niet meteen zo raar te doen. Gewoon leergeld dat makkelijk te voorkomen was, zowel door jou als door Wico, door even bij Märklin te kijken. Fouten staan er op diverse verkoopwebsites. 2x verzendkosten, brievenbuspakket a 4 euro? Als 8 euro het enige leergeld is dat je tot nu toe kwijt bent, mag je echt je handen knijpen. En zelfs verzendkosten + kabeltje, 22 euro, is nog weinig te noemen. Er zijn legio mensen die diverse decoders oproken en daarmee een schadepost hebben van ettelijke honderden euros, of een wagon van tafel laten vallen o.i.d. Foutje hoort erbij.

Als je Märklin wilt contacten voor alles, hoop ik dat je nog een andere hobby hebt. Ik spreek uit ervaring, Märklin reageert, zeker naar mails van buiten Duitsland, niet echt snel. Af en toe 1-2 maanden wachttijd is normaal.

Kabeltje is trouwens niet zo spannend, er zijn 4 polen die je moet verlengen, ondanks dat je een 10-polige connector hebt. Is nog eens goedkoper ook, want de plug en play kabel die je nu gaat afknippen is 15 euro, dus als je hem verprutst ben je dat kwijt.