Hallo Loet,
Vergis je niet, treinen kunnen overal uitvallen. Een deel kan blijven staan, losraken en dan lukt aankoppelen niet, ontspoort de boel toch...
Zorg echt voor goede bereikbaarheid, overal.
En op zich klopt het dat je netjes kunt rijden via keerlussen of een rondje. Maar dat laatste is wel echt een rondje. Ik zou de noodzakelijke verbinding dan in de schaduwstations maken. Nu zie je de trein zijn rondje rijden. Dat vind ik onlogisch.
Verder zie ik nog niet hoe het landschap eruit gaat zien, maar het is ook niet zo logisch dat een trein naar A de trein naar B ergens kruist. Een trein gaat in Gouda bijvoorbeeld naar Den Haag/Rotterdam of Utrecht. Die twee ontmoeten elkaar niet meer na vertrek.
En die gekke slinger rechtsonder is op een dubbele hoofdbaan ook niet OK.
Als je de ruimte hebt, zou ik die ook gebruiken voor mooie ruime bogen. Zelfs met vaste railstukken kun je een fraai spoorverloop maken. Begin een boog met een railstuk met een ruime boogstraal, laat hem dan wat krimpen om weer met ruimere straal eindigen. Dat ziet er echt veel mooier uit.
Ook het gebruik van slanke wissels poogt beter wat mij betreft.
Het station, BW en rangeerterrein lijken goed ontworpen. Het depot is geen overbemeten gebeuren met bunkers, kranen en dergelijke. Dat was alleen op de grootste depots het geval. Ik denk dat dit prima voldoet.
Veel succes met verder plannen!
Groet,
Peter