Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Sluitseinen Roco 1145 werken niet

Gestart door piet hondekop woensdag 15 maart 2023, 17:31:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Sluitseinen Roco 1145 werken niet
hallo vraagje ik ben in het bezit van een roco 1145 ac model met een uhlenbrock  decoder erin,de verkoper vertelde mij dat ik rode sluitseinen erin zou moeten hebben maar bij mij op de rails doen die dat niet of komt dat ik met een 6021 werk? of moet dat niet uitmaken ,van het boekje wordt ik niet wijzer op zijn duits en frans dus vandaar de vraag hier
Re: Sluitseinen Roco 1145 werken niet
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Sluitseinen Roco 1145 werken niet
Origineel zaten er in de 1145 geen sluitseinen (en ook geen Uhlenbrock decoder - maar een ESU OEM), dus die moeten dan later zijn ingebouwd.
Hoe het dan aangesloten is, is zo niet te zeggen. Het kan zijn dat ze via een functietoets geschakeld zijn, maar zonder te weten hoe het aangesloten zit is dat niet te zeggen.
Re: Sluitseinen Roco 1145 werken niet
ik heb zelf 2 van marklin en nu verliefd geworden op dit model moet hem nog verder opbouwen slangetjes en den kleine losse dingen ,hetzelfde geld voor mijn 2426 die moet ik ook nog afmaken en daar moeten de zwaailampen nog aangesloten worden die heb ik liggen van digirails ofzo
Re: Sluitseinen Roco 1145 werken niet
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Sluitseinen Roco 1145 werken niet
Heeft de verkoper je alleen maar verteld dat ze erin zouden moeten zitten. En heb je toen niet gevraagd dat even te demonstreren? Dat is niet handig. Ik huldig het principe dat iets er niet in zit tenzij het tegendeel bewezen is, in ieder geval op de tweede hands markt.
Het is onbekend welke Uhlenbrock decoder er inzit net als het onbekend is, wat iemand terecht reeds opmerkte, hoe de boel geschakeld is. Dat is voor jezelf onhandig en voor ons ondoenlijk om daar advies in te geven. Er zijn zoveel verschillende mogelijkheden daar kun je boeken over volschrijven.
Je geeft zelf al aan dat je met een 6021 rijdt. Die is beperkt tot slechts 4 functietoetsen (F1 t/m F4). Zit je sluitverlichting op F5 of hoger kun je die sowieso al nooit inschakelen. Om maar één voorbeeld te noemen.

Het beste advies: Neem contact op met de verkoper en vraag hem.