Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Piko 57469

Gestart door Kevin_S zaterdag 04 maart 2023, 23:23:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko 57469
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Piko 57469
Goedenavond.
ik heb een vraag.. ik heb een Piko 57469 BR 189 al een tijd.
Echter.. heb hem 2e hands een paar jaar geleden gekocht.. door omstandigheden heeft de locomotief vrijwel niet gereden..
Ik had hem tweedehands gekocht, echter vind ik de kap behoorlijk lelijk. zitten flinke krassen op.
nu heb ik net via Piko.de een nieuwe kap voor deze loco besteld.
te weten: https://www.piko-shop.de/en/artikel/gehaeuse-deko.m.fenster-12967.html

Nu is de kap loshalen zo gebeurd. echter.. hoe kan ik de grijze plaat met de panto's en isolatoren los halen? deze blijkt bij Piko ook los te verkrijgen zijn..
Die is nog prima. maar voordat ik de boel sloop stel ik liever de vraag eerst op het forum.

Wie kan mij uitleggen hoe dit onderdeel los moet?

alvast bedankt
Re: Piko 57469
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Piko 57469
Wanneer je de kap los hebt moet je deze omdraaien en aan de binnenkant kijken. Waarschijnlijk zitten daar enkele "palletjes" waarmee het dak aan de kap is vastgeklikt.
Re: Piko 57469
Lid sinds: 2016

offline
Re: Piko 57469
Heb even naar m'n BR 186 gekeken (ligt toch open ivm ombouw) en daar zit het grijze deel inderdaad geklikt. Is niet de zelfde lok maar volgens mij wel het zelfde concept. Daar zitten de buitenste pantografen geschroefd door de gehele kap. Dus de buitenste panto's los schroeven, daarna zou je het dak er uit moeten kunnen klikken.
Re: Piko 57469
Lid sinds: 2020

offline
Re: Piko 57469
Mocht je de kap weg willen doen heb ik wel interesse.