Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Koppeling alternatief voor M 3322

Gestart door topslob zaterdag 04 maart 2023, 22:26:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koppeling alternatief voor M 3322
Ik heb vorige week een M 3322.5 Duitse krokodil gekocht en omgebouwd naar digitaal. Dat is prachtig gelukt. Nu wil ik er een sleep tankwagons achter hangen maar blijken de originele koppelingen niet echt goed te koppelen met de moderne variant.
Uit de exploded view uit de doos haal ik dat er nu koppeling 21842 op zitten, de schacht is een dun stripje met een vrij ruim gat en deze wordt gemonteerd met een schroefje met brede kop. De koppeling heeft dan net nog wat speling.

Als ik op het net bij Marklin.de de exploded bekijk zit daar een koppeling met NEM schacht op, nr E701630 (koppeling) en NEM schacht E345760.
Mijn vraag, bestaat er ook een modern alternatief voor de 21842, dus met een dun plaatje ipv een NEM schacht die ik waarschijnlijk een stuk dunner moet maken en op moet boren om passend te worden.
Mijn zoektocht heeft nog niets opgeleverd, ik hoop dat jullie iets weten

B.v.d. Hans
Re: Koppeling alternatief voor M 3322
Inmiddels heb ik ontdekt dat ik NEM schacht E345760 en koppeling 701630 moet hebben.
Nu nog ergens kopen!
Re: Koppeling alternatief voor M 3322
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Koppeling alternatief voor M 3322
zoek eens in je PM
Re: Koppeling alternatief voor M 3322
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Koppeling alternatief voor M 3322
Citaat van: topslob op zaterdag 04 maart 2023, 22:26:46Mijn vraag, bestaat er ook een modern alternatief voor de 21842, dus met een dun plaatje ipv een NEM schacht
Grappig dit. De NEM schacht is het moderne alternatief. De rest is ouwe meuk.
Re: Koppeling alternatief voor M 3322
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Koppeling alternatief voor M 3322
Ja, loc komt uit de 60-er jaren.
Dus blijft oud.
Net als jij, waarschijnlijk...
Maar dat heeft vast ook zijn charmes toch?

Maar als je het model eens goed bestudeerd, dan zie je dat er door de jaren heen toch nog een aantal optische wijzigingen hebben plaatsgevonden.
Daarnaast zijn er sowieso al 5 types motoren..
Mvg
Marcel.