Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Kleine kelderbaan

Gestart door samwierema donderdag 02 februari 2023, 17:27:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Kleine kelderbaan
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Kleine kelderbaan
Het moet ondertussen op dit forum toch bekend zijn dat de (oude) Märklin kortkoppelingen te hoog liggen. Dit is ook de reden dat Märklin de buffers te hoog moet monteren aan de modellen. De nieuwe koppelingen van Märklin zouden dit probleem (eindelijk) moeten verhelpen.

Gebruik voor je containerwagens Roco of Fleischmann kortkoppelingen dan heb je dat probleem niet.
Re: Kleine kelderbaan
Lid sinds: 2023

offline
Re: Kleine kelderbaan
Citaat van: 1200Blauw op maandag 20 februari 2023, 18:10:49Het plaatje dat je laat zien ìs een Roco kortkoppeling. Dus als dat de originele koppelingen waren zouden ze je wel eens de oplossing kunnen bieden. De hoogte is inderdaad anders, maar ze zijn bovendien minder breed waardoor je meer vrije ruimte tussen buffer en koppeling creëert.
Ah ja, ik bedoelde de universeelkoppelingen van Roco...

Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 21 februari 2023, 01:54:43Het moet ondertussen op dit forum toch bekend zijn dat de (oude) Märklin kortkoppelingen te hoog liggen. Dit is ook de reden dat Märklin de buffers te hoog moet monteren aan de modellen. De nieuwe koppelingen van Märklin zouden dit probleem (eindelijk) moeten verhelpen.
Degene die ik had besteld zijn de 701630 kortkoppelingen. Dit zijn, begrijp ik dan, de oude? Wat zouden de nieuwe zijn?
Re: Kleine kelderbaan
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Kleine kelderbaan
De nieuwe koppelingen zijn aangekondigd maar zijn nog niet leverbaar. Voorlopig staan ze gepland voor het 2e kwartaal. Afgaande op de beschrijving, zouden de koppelingen onder de buffers moeten blijven als de wagens de bocht om gaan.
Re: Kleine kelderbaan
Lid sinds: 2023

offline
Re: Kleine kelderbaan
De rails zijn inmiddels besteld. Volgende stap is ze ontvangen, en dan de baan te gaan bouwen!

Dank allen voor de reacties en hulp (ook met de koppelingen)!