Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Z21 icm LDT rm-88-n-o

Gestart door Bulletje dinsdag 28 februari 2023, 00:13:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Z21 icm LDT rm-88-n-o
Lid sinds: 2022

online
Z21 icm LDT rm-88-n-o
Na wat oefenen met de Z21(XL) heb ik wat terugmelders kunnen bemachtigen, deze zijn van LDT RM-88-N-O (opto).
Ik ga C rail rijden, en hoop in het najaar te kunnen gaan starten, de ruimte moet nog ingedeeld worden.

CiteerRM-88-N-O: Terugmeldmodule met 16 galvanisch gescheiden optokoppleringangen voor hoge storingsongevoeligheid en potentiaalscheiding. Voor s88-standaardverbindingen en busverbindingen conform s88-N.

Nu heeft de Z21 geen S88 aansluiting, maar wel diverse andere mogelijkheden, L-Bus(LocoNet) of de R-bus bijvoorbeeld.
Ik moet dus nog 1 kastje/decoder oid hebben om de s88N aan de Z21 te krijgen, hoe krijg ik dit het beste voor elkaar?

Re: Z21 icm LDT rm-88-n-o
Kijk even bij Digikeijs of Yamorc voor modules met LocoNet en/of R-bus om zo de overgang te maken van S88-N naar LocoNet/R-bus. Rosoft had ook kastjes om S88-N naar LocoNet om te zetten. Alleen Rosoft is gestopt met zijn webwinkeltje. Zelf zou ik kijken of je niet gewoon echte LocoNet modules kan gebruiken. Dan heb je de echte voordelen van LocoNet.
Re: Z21 icm LDT rm-88-n-o
Lid sinds: 2022

online
Re: Z21 icm LDT rm-88-n-o
Welke voordelen als ik vragen mag?

Re: Z21 icm LDT rm-88-n-o
Ik heb zo'n Uhlenbrock 63880 Loconet s88 adapter. Ik weet niet of die voor een s88 opto geschikt zijn maar schat in van wel. Misschien zijn ze te vinden. Niet meer nieuw..
Re: Z21 icm LDT rm-88-n-o
Digikeijs heeft een DR4088 versie met een R-bus aansluiting waar je vervolgens een reeks S88N melders op aan kunt sluiten.
Re: Z21 icm LDT rm-88-n-o
Lid sinds: 2022

online
Re: Z21 icm LDT rm-88-n-o
Nu zijn mijn LDT S88N melders binnen, en het zijn dus 4x S88N, en 1x S88N-O, opzich voor mij nu niet erg, aangezien ik toch hiermee kan gaan oefenen als ik de connectie heb met de Z21. Maar heeft de R bus of Loconet bus nu een voordeel of nadeel, of maakt het allemaal weinig uit?

Andere vraag, kent iemand deze decoder?




Er zat dus ook nog een DSD2010 bij deze set, maar ik heb de grote print V1.40 (grube), de kleine print V1.50 (bühne), sound module, en deze.. maar waar ik kan nergens vinden waarbij deze zou moeten horen, terwijl er toch DSD2010 op de achterzijde staat.  :help:
Re: Z21 icm LDT rm-88-n-o
Re: Z21 icm LDT rm-88-n-o
Lid sinds: 2022

online
Re: Z21 icm LDT rm-88-n-o
Top, dat is ie..althans een plagiaat versie.. :D  (de 2e clone)

Bedankt  :thumbup: