Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Liliput

Gestart door Hansw maandag 27 februari 2023, 20:35:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Liliput
Lid sinds: 2021

offline
Liliput
Beste, ik keek voor het eerst op de website van Liliput.de als je naar H0 modellen gaat krijg je een overzicht met prijzen in ponden
Ik dacht dat dit een Duits bedrijf was

Mvg Hans
Re: Liliput
Lid sinds: 2008

online
Re: Liliput
Re: Liliput
Lid sinds: 2010

offline
Re: Liliput
Liliput is een merk van Bachmann. Bachmann is een Engelse firma.
Re: Liliput
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Liliput
Als je geïnteresseerd bent in Liliput ...

Dat kan zeer terecht zijn, rijdt goed op 3-rail, is kwalitatief goed, nauwkeurig op schaal, zeer gedetailleerd, vaak (soms niet) met degelijke ovp, ... (zowel locs als wagons, en van locs zijn er bovendien 2-rail en 3-rail uitvoeringen (met verschillende wielen).

Weet dan dat in de historie van Liliput verschillende fasen zijn te benoemen (Liliput-Wien, Liliput Herpa/Piko en Liliput Bachmann).
Die fasen zeggen iets over de kwaliteit van de ovp, de beschikbaarheid van Ersatzteile (vervangende onderdelen), en de aan- of afwezigheid van KKK (kort koppelings kulissen). Bij Liliput-Wien waren motoren vaak puin.

De (Nederlandstalige) wikipedia gaat onvoldoende diep in op de historie, onvoldoende voor een 3-rail rijder althans.
Als je vandaag de dag een 2e hands Liliput koopt, en er mankeert iets aan, zorg dan dat je creatief bent en kunt knutselen, of zorg ervoor dat je omringd bent door mensen die dat wél zijn.

Voor het overige zeg ik: altijd doen! En bij mij staan er vele (locs zowel als goederen en personen wagons), maar ja, er moet bij menig model iets gebeuren. Een van die dingen: de details die Liliput bij het model meelevert, zijn vaak niet geplaatst, omdat het model anders niet meer past in de oorspronkelijk meegeleverde ovp. Als je een wagon (met details) terug stopt in de doos, dan spatten de details eraf. Dat was al bij Liliput-Herpa, en is nog steeds bij Liliput-Bachmann. Dus, wees gewaarschuwd. Mooi spul, goed spul, betrouwbaar, rijkwaliteit, maar opletten.