Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

CS 2

Gestart door Janpool donderdag 23 februari 2023, 17:32:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS 2
Lid sinds: 2023

offline
CS 2
DB loc van piko meldt niet aan. Kan dit een softwareprobleem zijn?
Re: CS 2
Lid sinds: 2008

offline
Re: CS 2
Welke Piko loc?
Re: CS 2
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS 2
Of een decoder probleem.
Re: CS 2
Lid sinds: 2016

online
Re: CS 2
Zonder extra informatie valt deze vraag niet te beantwoorden.
Om welke loc gaat het, weet je of de originele decoder er (nog) in zit?
Zonder mfx-protocol in de decoder meldt zich sowieso niets aan en moet je gewoon handmatig een nieuwe loc toevoegen.

Groet,

Peter
Re: CS 2
Lid sinds: 2023

offline
Re: CS 2
Piko  BR 146.2 
Citaat van: mDDM op donderdag 23 februari 2023, 21:17:29Welke Piko loc?
wechselstrom sound nr 59056.   Ik heb een nieuwe vd fabriek gehad omdat de eerste ook hetzrlfde probleem had
Re: CS 2
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS 2
In de geluidsuitvoering heeft de elektrische locomotief af fabriek een mfx-compatibele geluidsdecoder.

Bovenstaande tekst heb ik uit de beschrijving van een winkelier.

Mogelijk staat MFX uit in de decoder dan wel in je CS 2.

klikje doen
Re: CS 2
Lid sinds: 2016

online
Re: CS 2
Het schijnt een bekend euvel te zijn, als ik even op het forum grasduin. Piko en MFX is geen gelukkige combinatie.
Adviezen die ik las kwamen neer op het uitzetten van mfx op de decoder en handmatig invoeren op DCC. Het is wel vaker de oplossing. Of een andere decoder erin steken. Maar dat is natuurlijk een wat treurige oplossing qua kosten.

Groet,

Peter
Re: CS 2
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS 2
Zeker.

Als het het sounddecoder betreft, dan mag je er nog wel iets in investeren.
Had je beter een M model voor kunnen kopen.
Maar goed dat is enkel een mening, waar je niks aan hoeft te hechten  ;)
Re: CS 2
Lid sinds: 2011

offline
Re: CS 2
Je kunt proberen om de loc even bij iemand anders te laten rijden, soms helpt dit.
Re: CS 2
Lid sinds: 2023

offline
Re: CS 2
Bij mijn winkel deed hij het wel maar wel op cs3 dat vind ik jiust raar dan zou je zeggen dat mijn cs2verouderd moed zijn?????
Re: CS 2
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS 2
Citaat van: Janpool op vrijdag 24 februari 2023, 10:33:42Bij mijn winkel deed hij het wel maar wel op cs3 dat vind ik juist raar dan zou je zeggen dat mijn cs2verouderd moed zijn?????
Hoi Jan,

Je CS 2 kun je up to date houden als je hem via USB-stick of via het www kunt updaten.
Bij de CS2 zal dit niet zo vaak meer gebeuren omdat ze hun pijlen richten op de CS3.
Neemt niet weg dat de CS2 nog steeds met de nieuwste decoders overweg kan......mits je hem maar op peil houd ;)

Heb je een eerdere versie erop staan die wel werkt maak dan ook eerst een update van die versie.
Via USB kun je update binnenhalen, maar aangezien je dit waarschijnlijk nog nooit gedaan hebt, lijkt me dat geen aanrader.
Via het internet zou ik wel aanraden, temeer omdat hij dan kijkt welke versies/software er missen op jouw CS2, en hij gaat dan ook opnieuw opstarten wat normaal is.
Als de CS2 er dan klaar mee is (het zal enige tijd in beslag nemen), kan je opnieuw ter controle kijken of de laatste versie (4.2.13) erop staat.

Hoop dat je dit begrijpt en er wat mee kan, anders mag je mij een PB sturen ;)
Re: CS 2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: CS 2
Alsjeblieft, zowel CS2 als CS3: Knal zo'n ding gewoon aan je modem en laat hem lekker zelf zijn updates binnenhalen. Daarna installeren en weer spelen.
Re: CS 2
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS 2
Citaat van: Janpool op vrijdag 24 februari 2023, 10:33:42Bij mijn winkel deed hij het wel maar wel op cs3 dat vind ik jiust raar dan zou je zeggen dat mijn cs2verouderd moed zijn?????

Je kan altijd nog je CS2 een update geven. Deze is dan nog steeds kwa software hetzelfde als een CS3. Dus niet verouderd. Na de update kan je eens kijken of hij zich automatisch aanmeld met MFX. Als dat niet het geval is: Instellen op een DCC-adres. Eventueel MFX in de locomotief uitzetten. Met het DCC-protocol en de CS2 rijdt het ding net zo goed.