Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Power Tower en zweefmolen in aanbouw

Gestart door FrankvH zaterdag 18 februari 2023, 14:37:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Power Tower en zweefmolen in aanbouw
Op mijn aanstaande baan wil ik een stad maken met kermis of een afzonderlijk pretpark.
De power tower waar ik twee jaar gelden mee begonnen ben is zowat geheel klaar. Hierin zitten meer dan 3000 leds verwerkt. Deze worden aangestuurd met 2 Arduino's.
De tower zelf beschikt over een 40 kanaalslooplicht. Ik moet hier nog wel wat meer patronen in programmeren.
Het aansturen van de letters in met een tweede Arduino gedaan. Dit is een looplicht van 10.
Op de foto kunnen jullie een indruk krijgen. Ik weet nog niet hoe ik hier een filmpje moet plaatsen.
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Ziet er indrukwekkend uit!
Een filmpje zou nog leuker zijn en ju je hier plaatsen door een link te maken naar YouTube waar je het eerst op moet hebben gepubliceerd.

Groet,

Peter
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Dat is inderdaad een hele toren. Hoe hoog is dat ding wel niet? En 3000 LED's is een lekker eindje solderen, allemaal SMD modelletjes? of zijn het strips.

Filmpjes moet je eerst uploaden in YouTube (account aanmaken). En daarna kun je de link hier plaatsen met de YouTube knop. (Boven de emoticons)
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Dag Frank.

Da's een flinke plak- en soldeerklus geweest!
Mooie kleurrijke foto's, maar bewegende beelden zullen toch wel wat meer emotie geven, al moet je het geschreeuw van de Preisertjes er dan wel bij denken :thumbup:  :cool:
Nu de radiatorkraan nog herstellen :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
@ lobomotion69, het zijn enkele leds (0805 en 0603) gesoldeerd. De draadjes een beetje netjes en fatsoenlijk krijgen, is ook nog een hele klus.

@ Nieuwenhuis. heb je goed gezien dat de radiatordefect is :) . Preisertjes laten schreeuwen met een mp3 speler.  :)


Voor allen ik ga kijken wat ik met een filmpje kan doen.
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Afbeelding van de leds gesoldeerd.
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
 B) Dat ziet er heel erg gaaf uit, petje af, knap gemaakt. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Die doet het!!!

Superleuk om het apparaat in beweging te zien met alle lichteffecten.
Mooi gemaakt.

Groet,

Peter
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Leuk gedaan, wel een monniken werk denk ik.
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Dag Frank.

Bedankt voor het plaatsen van de fraaie bewegende beelden  :thumbup:  :thumbup:
Het geheel ziet er zeer indrukwekkend uit, al vind ik de lichteffecten spectaculairder dan de beweging :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Wauw, erg mooi gedaan en een echte blikvanger op je modelbaan  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Power Tower. Meer dan 3000 Leds.
Inmiddels ben ik met een tweede kermis attractie. De meeste kennen dit model wel, "De zweefmolen"
Echter vond ik het model saaien, qua kleuren. Dit is het eerste model wat ik van andere kleuren heb voorzien.
Ben nog niet geheel tevreden. Het goud moet hier en daar nog bijgewerkt worden.
Voor de overdracht van de spanning heb ik iets anders bedacht dan de meeste bedacht hebben. In plaats van een sleep ring heb ik een kogellager gebruikt.
De leds ben ik onderling nog van bedrading aan het voorzien. Hieronder zal ik wat foto's plaatsen.