Hai Ad,
Voorstelbare vraagtekens.
Info die vanaf het begin afaan bij dit topic miste - (sorry) - is dat ik beide loc'jes tweedehands heb overgenomen en dat ze allebei al verre van ideaal liepen. Om niet te zeggen... bijzonder beroerd.
Met de ombouwsetjes dacht ik/hoopte ik dat probleem eenvoudig uit de wereld te kunnen helpen, maar mispoes dus. ==> Na eerst grondig reinigen en vervolgens ombouw
bleek het, eerst bij het ene en vervolgens ook bij het andere, nog steeds nergens op te lijken.
Ik ben zoals beschreven met beide losse tandwielkastjes naar de fietsenmaker om de hoek gegaan om deze schoon te blazen.
(Doe me in een pb-tje je 06-nummer en ik stuur je met alle plezier whatsapp-video-opnamen van voor en na zoals ik die met vrienden heb gedeeld
).
Jouw verhaal over verkeerde smeermiddelen en vervolgens plakkende tandwielen sluit ik zeker niet uit. (Kan mij er volledig in vinden dat het belangrijk is!).
Maarrr... geloof me, de decoder is er in ieder geval niet 'na een tijdje mee uitgescheden'. ==> Wat dat aangaat een verhaal dat los mag staan van het 'welhaast vastlopen'. De decoder raakte van het ene op het op het andere moment door mijn solderen kaduuk. ===>
(Mocht jij jezelf kans zien om het dingetje te repareren... stuur ik het maar wat graag naar je op 😉).
Zie mijn uiteindelijke bevindingen svp als een tip.
(Ik was mij er al wel van bewust dat het er bij Märklin nauw op aan kan komen, maar sta zelf toch regelmatig nog verbaasd).