Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

ESU sounddecoder in br 64

Gestart door Jasperkc zaterdag 11 februari 2023, 09:59:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU sounddecoder in br 64
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
ESU sounddecoder in br 64
Hallo allemaal,

In de br 64 van Märklin heb ik onlangs een ESU sounddecoder V5 ingebouwd. De loc vind ik mooier rijden alleen het geluid is niet hard genoeg terwijl de geluiden op z'n hardst staan. Ik heb in de loc de Märklin sounddecoder vervangen voor een ESU sounddecoder. De luidspreker heb ik niet vervangen, maar misschien moet dat wel. Welke luidspreker dien ik dan te plaatsen? Ik weet al wel dat ik een 23mm speaker kan plaatsen, maar welke? Neem ik een 4ohm 1,5W of een 4ohm 2W of misschien een 8ohm 0,25W. Ik weet het gewoon niet! Is het zo dat hoe meer ohm hoe zachter of juist harder? Of is minder ohm beter?

Groet, Jasper
Re: ESU sounddecoder in br 64
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: ESU sounddecoder in br 64
waarom de cube niet gebruikt ? De LS mag tussen 4 en 32 ohm zijn bij en V5.Ik heb gewoon die van de chinees 8ohm 23 mm ,1.5 w en werken prima.
Re: ESU sounddecoder in br 64
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: ESU sounddecoder in br 64
Hallo Johnny,

Daar ik al deze speakers reeds heb, wil ik één van deze speakers gebruiken. Ook omdat er in de loc weinig ruimte is voor een cube speaker.
Groet, Jasper
Re: ESU sounddecoder in br 64
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: ESU sounddecoder in br 64
Ik herinner me dat toen de decoder in mijn BR 64 de geest gaf, er door de winkelier, naast een Esu decoder, ook een andere speaker in gezet moet worden i.v.m. verschillende impedanties. Welke het was weet ik niet meer, het is al lang geleden.

Groet, Anne W
Re: ESU sounddecoder in br 64
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: ESU sounddecoder in br 64
loksound :
V3 (3.5) = 100 ohm
V4  = 4-8 ohm
V5  = 4-32 ohm

Als je veel ombouwt bestel ze in china kosten ze amper 0.50 euro/stuk in alle formaten