Ik heb naast mijn P8 M37031, nog een p8 M37028 op de kop kunnen tikken.
Deze "ruckelde" volgens de verkoper en had wat schade (koppeling tussen lok en tender) en missende onderdelen.
Ik heb de lok compleet uit elkaar gehaald, schoongemaakt en o.a. gekwartierd, nieuwe draden aangezien de koppel verbinding tussen lok en tender was gebroken.
De nieuwe verbinding tussen lok en tender (zelfde als 37031)
Bij mijn 37031 heb ik de motor vervangen (glockenanker) van een bekend duits glockenankerleverancier en voorzien van een esu ls v5
Deze motor was richting de 100 euro.
(was een duur grapje)
Nu heb ik de "probleem lok in kwestie de M37028" hersteld en zo goed als af.
Ik had al een motor van marklin gekocht om te proberen of deze in de 37031 paste voor ik de faulhaber heb gekocht, dit paste natuurlijk niet en heb dus nu 1 reserve voor de probleem lok in kwestie 37028.
Wat nu weer goed uitkomt

( i.v.m. tandwiel geluid van oudere p8's zoals de 37031, maar met olie gesmeerd loopt deze nu een stuk zachter qua tandwielgeluid))
Nu is dit volgens mij geen faulhaber glockenanker motor?
Dit is wel wat ik lees op 3rail wiki.
Dit motortje was 30 euro en geen bijna 100 voor de klokanker die ik in de 37031 heb ingebouwd.
Als ik het motortje bekijk zou ik zeggen dat het een normaal/modern dc motortje is.
Kan iemand dit bevestigen?
Loknummer is ook 2439, maar hier staat op wiki ook een vraagteken bij.
Want nu ik deze lok zo goed als klaar heb wil ik er in de toekomst ook een LS v5 ls in zetten zodat beide loks hetzelfde klinken.
Wou eigenlijk even zeker weten dat de 37028 een dc motor heeft i.p.v. glockenanker zoals vermeld op wiki.
Heb de spare motor nog los liggen als een foto gewenst is.
Veel onderdelen zijn uitwisselbaar tussen de 37028 en 37031, alleen de motor en overbrenging niet.
De 37031 heeft de cardan zoals in het boekje staat, maar mijn 37028 heeft tandwielen.
Bevestiging van motor/overbrenging is ook anders, maar verder qua opbouw en tender redelijk uitwisselbaar.
Ook de koppeling tussen lok en tender, die was volgens de koper niet verkrijgbaar.
Heb die van de 37031 gebruikt en past prima.
Ik mis nog een afsluiter ( ronde wielkraan op ketel)
Weet iemand welke onderdeelnummer ik hiervoor kan gebruiken?
Ik zal ze als " universeel" moeten kopen aangezien ze niet in de onderdelen lijst voorkomen.
Dus zoek een wel te krijgen afsluiter (steekmodel) met de zelfde diameter.
En dan zelf op kleur brengen.