Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Elbi´s bouwverslag (20191011 Nog meer puntjes op de i van loclift)

Gestart door leendert dinsdag 22 april 2008, 20:53:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Elbi´s bouwverslag (26082009 Fotos vorderingen KOOPGOOT toegevoegd)
Hallo


wat een top idee zeg die koopgoot
ziet er erg goed uit

gr Frans
Re:Elbi´s bouwverslag (26082009 Fotos vorderingen KOOPGOOT toegevoegd)
Vervolg van het bouwen van de wijngaard

Gevangeniswerk
Ach, een beetje wijngaard heeft al gauw een paar 100 bomen. En dat betekent dus: 600 bomen maken, 600 gaatjes boren etc. Dus dan weet je ook waarom het even geduurd heeft, alvorens er een update was.

Plateaus
De plateaus zijn voorzien van muren, die tevens ook wat verweerd zijn. Wat sporen van het water dat ´over het randje´ gegaan is en door de jaren heen wat aanslag van alg hebben gekregen.


Het planten
Uiteraard moet het geheel wel een beetje recht. ?In het echt? is dat ook zo. Dus maar even een hulpje gemaakt om rechte lijntjes aan te brengen. Gewoon een standaard laser, waar een M6 draadeind in te draaien valt.


De afstand tussen de rijen is 1,5 CM, de afstand tussen de planten 1 CM. Met behulp van een stukje schilderstape, alwaar een 1 CM schaalverdeling op getekend is, wordt de golf in de heuvel ´genomen´. Want een duimstok is recht en schuift ook nog alle kanten op.
Hier te zien hoe het geheel van start gaat..


Alles voorgeboord
Het is zoals ik al zei, wel een beetje gevangenis werk, want alle gaatjes moeten voorgeboord worden. Kan je zo lekker bij? 1 gaatje is geen probleem. Maar bijna 500, da?s toch echt goed voor spierpijn.
Hier even een foto, voordat de stofzuiger over het gehele heen gaat.


Aarde
Tussen de rijen met druiven, komt nog een laagje grond, wat suggereert dat daar nog wel eens doorheen gelopen wordt. Rondom de struiken zelf, heeft de grond al vaste vormen aangenomen. Later wordt het overtollige (dat wat niet vastgelijmd is) met de stofzuiger, voorzien van een panty ten behoeve van het hergebruik, weggezogen.



Rechte lijn
In Duitsland heb ik het in het echt gezien: het geheel is kaarsrecht gepland, maar ietwat met de klok mee. Hierbij een foto haaks op de wijngaard


Hier vanaf de zijkant, zodat je kan zien dat de lijnen toch iets wijken. Valt wel wat weg, omdat de foto niet genoeg resolutie biedt.


In verhouding
Het geheel moest zo zijn, dat het geheel opgaat in het landschap. Dus de foto die eerder al op de achterwand geplakt is, moet min of meer oppakken, dat wat er voor staat. Oordeel zelf of dit gelukt is.



En verder..
Nu nog het hoekje afwerken met wat losse bomen en los groen. Maar dat is een stuk minder werk. Wordt dus weer vervolgd?

Groet,
Leendert

Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
ziet er heel goed uit  :shock:
en inderdaad dat lijkt me een best werkje  :shock: :shock:
complimenten
groet robert
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
dat ziet er knap uit!!
wat een monnikenwerk zeg! SUPER! :shock:

ben beniewd wat je er totaal van maakt!!
gr, Gert Jan
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Dat ziet er goed uit. 8)

Gr.
René
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Prachtig werk Leendert, maar ... ben je de trapjes niet vergeten ? Ikzelf heb ook een wijngaard met 3 niveau's en daar lopen trapjes op om de wijnbouwer toe te laten zijn job te doen.

Guy
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Hallo Leendert,


dat zal me een werk geweest zijn zeg
maar het resultaat mag er wezen hoor
erg mooi


gr Frans
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Mooi gedaan die wijngaard. Misschien een kleine tip: water geeft vaak ook wel witte sporen (kalk). Algen vooral op plekken waar niet de felle zon staat.
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Hallo Leendert,

Dat is behoorlijk wat gevangenis werk, hoeveel gedetineerde heb je ingehuurd voor dat karwei :lol:.

Het ziet er erg goed uit, en ik vind goed opgaan in zijn geheel.

Succes met de rest.

Groeten Piwie.
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
'k vind het erg mooi, zo de overgang van je wijngaard naar de achtergrond foto!!
Knappe prestatie!!!

Nu nog druiven eraan :D en een wijnboer met z'n tractor ertussen!!

Groet,
Rutger
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Hallo Leendert.
Bijzonder mooi en heel erg natuurgetrouw gemaakt.
Ook heel erg mooi is de overgang naar de achtergrond.
Het was (is) misschien wel erg veel werk, maar het resultaat is er dan ook zeker na! 8)
Al het werk vergeet je, maar het genieten blijft.

Er komen nu toch iedere keer van die bijzonder fraai gedetailleerde stukjes scenery bij, iedere keer is het weer een verrassing wat je ons laat zien!
En op naar de volgende? :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Leendert,

mooi gemaakt en een slim idee met die laser.

Groetjes, John
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Hoi Leendert,

Een wijngaard op je baan is een geweldig gezicht en bij jou baan is het niet minder'
dan in het echt het geval is.
Maar wel een berg boorwerk om maar niet te zwijgen over het maken van de
druivenranken. Het eindresultaat is in één woord geweldig te noemen.

Groetjes Bert :)

Zelf ook eigenaar van een chateau op zijn baan
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Citaat van: guyremgabdel op zondag 20 september 2009, 22:28:43
Prachtig werk Leendert, maar ... ben je de trapjes niet vergeten ? Ikzelf heb ook een wijngaard met 3 niveau's en daar lopen trapjes op om de wijnbouwer toe te laten zijn job te doen.

Guy

Guy stuurde me twee fraaie fotos. Die wil ik hier graag even delen:

en


Groet,
Leendert

Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Hoi Leendert,

Loon naar werken!!!
Ziet er echt fantastisch uit.

Groet Jos
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
erg mooi
inderdaad zeer de moeite waard om even met ons te delen
complimenten
groet robert
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Leendert,

Die mooie baan van je.....
....is nog een stuk mooier geworden. Knap gedaan die wijngaard. Ik doe het je niet eventjes na :cool:

Mathijs
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Hallo Leendert,

Wat een origineel idee een koopstraat erin. Verder vind ik je een prachtige baan krijgen.
Succes verder.

Ronald
Re:Elbi´s bouwverslag (20092009 Fotos vorderingen WIJNGAARD toegevoegd)
Weer verder met de aankleding van de baan

Na een poosje van (ongeplande) rust, nu weer wat tijd om aan de baan te werken. Naast het nodige verouderen van huisjes etc. wordt er ook meer en meer gewerkt aan de aankleding.

Boerderij
Inmiddels zijn er paarden, een ezel en nog wat schaapjes bijgeplaatst. Maar niet nadat er eerst een hek is geplaatst. De boerin hier houdt even een oogje in het zeil, of haar ´kroost´ geen gekke dingen doet.


Park
Het dorp op de berg kan natuurlijk niet te uitgebreid. Dus maar een sprekend parkje aangelegd. Moet nog wat bekleding als struiken en 2 bomen in, maar wilde deze foto niet onthouden, al was het maar omdat de lantarenpalen zoals AlbertJan die nu in de aanbieding heeft, hier zo mooi uitkomen!
Hier de overzichtfoto met het totale overzicht, met op de achtergrond, de hier al eerder genoemde ´inzetberg´.


Wat meer in detail het park zelf:


De muur achter het station biedt een mooi plekje voor de basis van de stad, tevens ook het uitzicht op het bos en de overgang in de foto op de wand:


Tot slot nog even een ´birdview´, waar de details van het park goed uitkomen


What´s next
De verlichting in de huizen (zie het ´dag nachtschakeling´ draadje) maken en aansluiten, De lantarenpalen van een langer aansluit snoer voorzien en nog de begroeiing in het park aanbrengen. Ook nog heel veel mensjes plaatsen. Die zijn er al wel, maar verblijven nog even in Nijkerk?

Groet,
Leendert


Re:Elbi´s bouwverslag (20091121 Fotos vorderingen PARK toegevoegd)
Leendert,

Het is mooi geworden. Op de één of andere manier compact en toch logisch.

Op de onderste foto, is dat een stroompje? Ik hoop het, want ik vnd het een leuk detail  :D
Re:Elbi´s bouwverslag (20091121 Fotos vorderingen PARK toegevoegd)
Dag Leendert.
Fijn om te horen en te zien, dat na een mindere periode, nu toch weer prachtige bouw resultaten te zien zijn!
Het stadje aan de voet van de berg, is bijzonder fraai gesitueerd en de overgang is prachtig geslaagd.
Natuurlijk gaat er nog heel veel werk en tijd inzitten om alles te voorzien van bevolking, verlichting en andere details, maar het geheel ziet er al bijzonder fraai uit.

Veel succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re:Elbi´s bouwverslag (20100103 Fotos Verbouw en vorderingen toegevoegd)
Hier weer eens een update van de vorderingen van de bouw. Allereerst een tamelijk ingrijpende aanpassing in het banenplan. Ik had nog een naar bochtje (links boven) in het zicht zitten en was daar vanaf het begin niet tevreden over. Zelfs met een R5 bocht zag dat er nog steeds onnatuurlijk uit.

In een boek van Bernhard Steins ( Modellbahnanlagen und Dioramen) stond een erg inspirerend sporenplan. Wellis waar voor Z, maar ach, ik heb tenslotte lekker de ruimte.
Het principe is een ?spoordriehoek?, wat enorm verrijkt in het aantal spoorbewegingen.

Met deze aanpassing is het nu mogelijk om als ik het hoofdstation uitkom 3 kanten op: keren, de keerlus in of een soort buitenbocht maken, zonder de klimspiraal in te gaan.




Inmiddels ook alles in Koploper ingevoerd en het geheel ziet er goed uit, maar heeft vooral de rijmogelijkheden enorm verrijkt.

Verder ook nog wat losse klusjes. Eindelijk de seinbrug aangesloten. Kost precies 16 poorten van een OM32 en dat is al met al toch wel een aardig aansluitklusje. De foto is niet heel scherp, maar deze is even zonder flits genomen, om zo duidelijk het seinbeeld weer te geven.



Ook verder gegaan met de aankleding van het park en zijn omgeving. Het park zelf is voorzien van het mooie Faller stambeeld van Goethe en Schiller




In het park zien we nog wat achterneefjes van Albertjan en ook de verlichting komt uit die hoek..

Ook is de kerk in dat dorp verder onder handen genomen in de verouderingstechnieken en is er wat volk geplaatst om duidelijk te maken dat er een begrafenis plaatsvindt.



En als laatste is het station en zijn omgeving aan de beurt. De brug is nog even weggehaald (die wordt nu verouderd), maar is al wel de beplanting en de parkeerplaats ?under construction?. Gewoon met een liniaal en witte Edding stiften.



Daarnaast heb ik nu eindelijk mijn lichtsluis stabiel werkend. Maar ja, daar is niet zo'n bijster leuke foto van te maken. Maar het geheel met de dynamische blokken werkt nu langdurig stabiel..

Tot zover weer!

Groet,
Leendert

Re:Elbi´s bouwverslag (20100103 Fotos verbouwing en vorderingen toegevoegd)
Fraai resultaat
Re:Elbi´s bouwverslag (20100103 Fotos verbouwing en vorderingen toegevoegd)
Hey Leendert, mooie vorderingen!

Een beetje meer afwisselend kunnen rijden is niet verkeerd, en als het daardoor nog beter oogt, des te beter!

je parkje begint er steeds beter uit te zien, alleen de begrafenis.... Wordt Scrooge daar begraven of zo? Nog maar even Albert Jan een PBtje sturen, want ook deze arme ziel heeft meer belangstelling op z'n laatste evenement verdiend. ;)
Zonder gekheid, leuk motief, eens wat anders dan een bruiloft.

De seinbrug vind ik geweldig! Maar ja, zo iets is ook echt mijn ding, heel mooi.
Re:Elbi´s bouwverslag (20100103 Fotos verbouwing en vorderingen toegevoegd)
Ziet er goed uit. 8)

Gr.
René
Re:Elbi´s bouwverslag (20100103 Fotos verbouwing en vorderingen toegevoegd)
Hoi Leendert.
Jij hebt duidelijk niet stil gezeten in de afgelopen periode!
Vooral het veranderen en aanpassen van je baanplan, zal zeker wel wat voeten in de aarde gehad hebben.
Ook heb je het plan in Koploper moeten aanpassen en daarbij heb je ook nog kans gezien om het parkje verder te verfraaien.
Bijzonder fraai staat het standbeeld in het midden van het parkje, lijkt mij een fraai gezicht wanneer de verlichting brandt.
De brug met seinen is ook erg mooi geworden, dit is echt zo'n onderdeel die menigeen zal willen nabouwen.

Veel succes met de verdere bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Elbi´s bouwverslag (20100103 Fotos verbouwing en vorderingen toegevoegd)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (20100103 Fotos verbouwing en vorderingen toegevoegd)
Leendert,

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige sprekens.

Wat een super update.

Lijken de lantaarns voor het standbeeld nou zo hoog??? of is dit gezichtsbedrog.

Complimenten voor je baan.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Elbi´s bouwverslag (20100103 Fotos verbouwing en vorderingen toegevoegd)
Hoi Leendert,

Complimenten voor je baan, vooral de druivenranken hebben mijn aandacht, ik ben dit ook van plan, heb inmiddels 2 setjes van Busch gekocht, en ga die in de toekomst plaatsen. Erg mooie baan heb je.

gr. Henk
Re:Elbi´s bouwverslag (20100103 Fotos verbouwing en vorderingen toegevoegd)
Citaat van: degeluidsman op zondag 03 januari 2010, 21:40:13
Lijken de lantaarns voor het standbeeld nou zo hoog??? of is dit gezichtsbedrog.

Peter / degeluidsman.

Hi Peter,

Valt mee hoor, maar ik had de camera op de bodem en maak schuin naar bovengericht de foto. Met andere woorden: het perspectief vertekent hier..

Groet,
Leendert
Re:Elbi´s bouwverslag (20100103 Fotos verbouwing en vorderingen toegevoegd)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (20100103 Fotos verbouwing en vorderingen toegevoegd)
Citaat van: leendert op dinsdag 05 januari 2010, 21:35:21
Citaat van: degeluidsman op zondag 03 januari 2010, 21:40:13
Lijken de lantaarns voor het standbeeld nou zo hoog??? of is dit gezichtsbedrog.

Peter / degeluidsman.

Hi Peter,

Valt mee hoor, maar ik had de camera op de bodem en maak schuin naar bovengericht de foto. Met andere woorden: het perspectief vertekent hier..

Groet,
Leendert


Gelukkig maar Leendert,

Ik heb van deze lantaarns 50 stuks liggen en schrok even omdat ik dacht dat ze te groot waren.

Groeten,

Peter / degeluidsman.
Re:Elbi´s bouwverslag (20100327 Fotos Verlichting toegevoegd)
Na lange tijd weer eens wat foto's. Onderwijl is er wel het een en ander gebeurd, maar veel had te maken met de electronica onder de baan.

De lantarens aangesloten. Eerst even allemaal wat langere draadjes eraan maken.
Hier de afbeelding van de aankopen bij Albert-Jan, voorzien van een stukje draad. Wat erg goed werkt is om een stukje van een flatcable te gebruiken en dat met een stukje krimpkous verder nabehandelen. Dan is het zeker niet groter dan de diameter waarmee de lantaarn in het voorgeboorde gaatje gaat. Maar met 16 lantarenpalen is dat nog best wel een boel werk, en een hele bos kabels.

Ik zet er trouwens 3 in serie en sluit deze dan aan op de 18V (geel/bruin), maar via een relais dat via de OM32 door Koploper bediend wordt.



En met wat aankleding ziet dat dan er zo uit:


In de huizen draait inmiddels de micro controler mee (zie het tpic over de dag/nacht schakeling) . Als extra gadget (hier wat overbelicht) is in de overkapping verlichting gemonteerd.



En dan nog wat extra aankleding:



Tot zover deze update. Het geheel wordt geschakeld via Koploper, maar ja, dat zie je niet...

Nog wel een probleemje met de micro controlers. Deze resetten soms, als het relais de verlichting aan schakelt. Ja, de voeding is gestabiliseerd en ook de elko's zijn ruimvertegenwoordigd, dus ik snap nog even niet waarom. Maar eens even de Scope er aan hangen, om te zien wat er nu echt met de voeding gebeurt.

Binnenkort nog wat meer, want er gebeurt innmiddels weer heel wat in de kelder.

Groet,
leendert
Re:Elbi´s bouwverslag (20100327 Fotos verlichting en vorderingen toegevoegd)
Hoi Leendert,

Dat ziet er heel sfeervol uit zo met die lantaarnpalen. 8)
Ik heb dezelfde (AJ) lantaarnpalen, alleen bij mij duurt het nog wel even voordat ik die kan gaan plaatsen.
Succes verder.

Gr.
René
Re:Elbi´s bouwverslag (20100327 Fotos verlichting en vorderingen toegevoegd)
Hoi Leendert,

Mooi dat je weer wat tijd hebt gevonden om verder te bouwen. De verlichting ziet er goed uit. Niet alle ramen van het hele gebouw verlicht. Als die dan ook nog één voor één aan en uitgaan moet dat wel een mooi gezicht zijn. Ik kom gauw weer eens kijken.
Re:Elbi´s bouwverslag (20100327 Fotos verlichting en vorderingen toegevoegd)
Hoi Leendert.
Leuk dat je wat tijd hebt kunnen besteden aan het aansluiten van de verlichting.
De foto's zijn bijzonder sfeervol en het resultaat is erg fraai.

Veel succes met de verdere bouw activiteiten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Re:Elbi´s bouwverslag (20100327 Fotos verlichting en vorderingen toegevoegd)
mooie baan
Re:Elbi´s bouwverslag (20100516 Fotos verbouw en brugwerkplaats toegevoegd)
Het is alweer een tijdje geleden, maar onderwijl gebeurt er nog wel wat hoor...

Naar aanleiding van divese tips, heb ik de onderste twee opstelsporen gekanibaliseerd. Dat geeft mij de gelegenheid om in noodgevallen toch in de klimspiralen te komen. En inderdaad, het werkt erg prettig.



Tevens dus nu ook al gestart met de voorbereidingen voor de berg en de aansluiting op de rotsmuur.



Langs het spoor komt een muur. Deze is uit gipsmallen gemaakt en alvast met de airbrush op kleur gebracht



Een ander projectje is een werkplaatsje onder de kop van de brug van het viadukt.

Eerst uit wat afvalhout de vorm gemaakt en vervolgens van koffieroerstaafjes van de McDonald een trap gemaakt..



Ook deze met de airbrush onderhanden genomen en geplaatst op de plek waar deze straks moet komen.




Aan de zijkant een muur gemaakt, die straks deels opgaat in het landschap.



Verder nog wat overige klusjes gedaan. Hier een overzichtfoto van de weg naar de spoorwegovergang.



Tot slot nog een overzicht hoe het station er uit gaat zien. Inmiddels hebben zich heel wat Nijkerkertjes zich op het station verzameld...



Groet,
leendert
Re:Elbi´s bouwverslag (20100516 Fotos vorderingen toegevoegd)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (20100516 Fotos vorderingen toegevoegd)
Hallo Leenderd,

Complimenten voor je baan en scenery.

Op de laatste foto is goed te zien hoe groot het allemaal is.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Elbi´s bouwverslag (20100516 Fotos verbouw en brugwerkplaats toegevoegd)
Hoi Leendert.
Wat een geweldige mooie updates! 8)
Je hebt zeker niet stil gezeten sinds de laatste update!

Prachtige mooie aanvullingen en gestarte nieuwe projecten, je bent duidelijk op meerdere plekken met verschillende projecten bezig.
Wat een prachtige foto van de weg langs, aan de ene kant de vrachtwagen parkeerplaats, en aan de andere kant het prachtige heuvel landschap! 
Ook bijzonder fijn dat de spiralen nu helemaal naar het zin zijn, het vele werk is nu zeker niet voor niets geweest.

Citaat van: leendert op zondag 16 mei 2010, 13:55:15
Tot slot nog een overzicht hoe het station er uit gaat zien. Inmiddels hebben zich heel wat Nijkerkertjes zich op het station verzameld...

Hé, deze waren nu toch allemaal ingeschreven in Harderwijk, of komen ze weer allemaal met de trein terug naar Nijkerk? :mrgreen:
Er moet trouwens maar eens snel een Nijkerker jouw kant op!  :roll: :wink:

Leendert, geweldig om te zien dat jouw baan met iedere update er weer een prachtig stukje bij krijgt!

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Re:Elbi´s bouwverslag (20100516 Fotos vorderingen toegevoegd)
Leendert,

Leuk al die "kleine" projectjes. Dus jij hebt koffie roerstaafjes ook al ontdekt als bouwmateriaal? Ik vond ze altijd wat aan de smalle kant, maar blijkbaar zijn die bij de Mac breder. Moet ik toch maar eens een cheeseburger gaan halen...
Het viaduct ziet er gelikt uit en die trap maakt het echt af.

Ik denk een verstandige beslissing om je spiraal toegankelijk te houden. Het is altijd op die plekken dat het mis gaat.

Tot gauw
Re:Elbi´s bouwverslag (20100516 Fotos vorderingen toegevoegd)
Leendert,

vervelend dat je de klimspiraal moet aanpassen maar ik denk wel een goede keuze, bereikbaarheid is nu eenmaal noodzakelijk. Hoeveel aandacht je er ook aan besteed, er kan helaas altijd iets mis gaan.

Voor de rest ziet het er al heel mooi uit en dat gaat zo te zien een heeeeeeeele grote berg worden :D

Groetjes, John
Re:Elbi´s bouwverslag (20100901 Fotos vorderingen toegevoegd)
Weer verder met de bouw. Vorige keer werd al opgemerkt dat het best een grote berg is, en dat is ook zo. Dus maar weer beginnen met het aanbrengen van gaas, laagje papier en dan de keukenrol met gips?



Steeds weer een beetje experimenteren. Hier heb ik eerst een paar blokjes piepschuim (tempex) opgeplakt en daarover de doordrenkte keukenrol overheen geplakt. Dit geeft een heel aardig effect van zware rotsen.



In de berg zit een uitneembaar blok. Hierin komt later een kasteel, het geheel is afgezet met een muur.



Hier de andere kant van de rots op basis van piepschuim blokjes



Om de indruk van diepte te geven, heb ik een Faller afbeelding wat omgewerkt, waarbij er nu een sfeer is alsof er een meer zit. Het papier is hier nog erg nat, vandaar de bobbels nog..



Deze week verder met het op kleur brengen en zo.

Wordt dus weer vervolgd?

Groet,
Leendert

Re:Elbi´s bouwverslag (20100901 Fotos vorderingen toegevoegd)
Hallo Leendert,

Ziet er goed uit, je oplossing met piepschuim voor zware rotsen vind ik geweldig.

Succes.

Gr.
Piwie.
Re:Elbi´s bouwverslag (20100901 Fotos vorderingen toegevoegd)
Wauw wat een baan  :shock:

groeten minitreintje/Dylan
Re:Elbi´s bouwverslag (20100902 Fotos vorderingen toegevoegd)
En zo wordt het ongeveer als de rotsen ´naar voren´ springen. Misschien morgenavond nog even wat tijd om de eerste ´echte´ kleur op de rots aan te brengen en alvast een strookje bosgrond.
Jammergenoeg is de achtergrond op sommige plekjes toch nog een beetje bobbelig gebleven. Snap er weinig van: je doet precies zoals het op de doos staat en ondanks dat gaat het toch nog een beetje mis... Maar zeg eens eerlijk: begint het op een meertje te lijken of is het het eigenlijk net niet?



Groet,
leendert

Re:Elbi´s bouwverslag (20100902 Foto vorderingen toegevoegd)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (20100902 Foto vorderingen toegevoegd)
Je zou met een naald een klein gaatje kunnen prikken zodat het vocht er onderuit kan.

Mooie achtergrond, dit zou ik ook moeten doen achter mijn berg krijg je veel meer diepte ( denk ik ).

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Elbi´s bouwverslag (20100902 Foto vorderingen toegevoegd)
dat is een heel mooie achtergrond kan je die kopen?

groeten minitreintje/Dylan
Re:Elbi´s bouwverslag (20100902 Foto vorderingen toegevoegd)
Citaat van: minitreintje op dinsdag 03 augustus 2010, 08:46:31
dat is een heel mooie achtergrond kan je die kopen?

groeten minitreintje/Dylan

Hi Dylan,

Zeker, dat heb ik namelijk ook gedaan. Het is een Faller, die uit drie delen bestaat. Oorspronkelijk zit er ook nog lucht met wolken aan, maar die heb ik er afgeknipt.

Wat je hier ziet zitten is deel A en B. Deel C heb ik over, want rechts komt wat anders.

Behalve de wolken, heb ikook een deel van het gras weggeknipt, zodat er nu de indruk onstaat dat je op een dorp langs een meer uitkijkt. Het meer zoals je het hier ziet, heb ik met de airbrush aangebracht: eerst een zandstrandje, dan een lichte waas met wit en vervolgens 4 blauwtinten om de indruk van water aan te brengen.
Ik was deze zomer in Frankrijk bij het Meer van Annesy, die heb ik als basis idee voor de kleurstelling overgenomen.

Groet,
leendert
Re:Elbi´s bouwverslag (20100902 Foto vorderingen toegevoegd)
Bedankt voor de info.

groeten minitreintje/Dylan
Re:Elbi´s bouwverslag (20100902 Foto vorderingen toegevoegd)
Leendert,

dat probleem van die bobbels in de achtergrond heb ik ook, echt balen maar niets meer aan te doen :(

Voor de rest ziet het er al heel mooi uit. Nu het groen nog :D

Groetjes, John
Re:Elbi´s bouwverslag (20100902 Foto vorderingen toegevoegd)
Volgens mij is Leendert de Ijslandse spoorwegen aan het nabootsen. Helemaal bedekt met grijs vulkaan as :mrgreen: :mrgreen:

Nee hoor Leendert, zit er erg mooi uit. Ben benieuwd naar de verdere afwerking van de bergen.

Groeten,

Daan