Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Help met CS!!

Gestart door joostboudewijns dinsdag 22 april 2008, 16:37:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Help met CS!!
joostboudewijns
gast

Help met CS!!
Hallo,
ik heb net een CS binnengekregen.
Toen ik alles had aangesloten ging hij initaliseren en daar is hij klaar me dat is te zien aan het groene 'GO' knopje.
Nou gebeurt er verder niks de schermverlichting brand wel maar verder kan ik niks doen.
Ik heb de handleiding al gelezen maar kan nik hierover vinden.
Wie helpt mij??

groeten joost
Re: Help met CS!!
woodymax
gast

Re: Help met CS!!
Citaat van: joostboudewijns op dinsdag 22 april 2008, 16:37:28
Hallo,
ik heb net een CS binnengekregen.
Toen ik alles had aangesloten ging hij initaliseren en daar is hij klaar me dat is te zien aan het groene 'GO' knopje.
Nou gebeurt er verder niks de schermverlichting brand wel maar verder kan ik niks doen.
Ik heb de handleiding al gelezen maar kan nik hierover vinden.
Wie helpt mij??

groeten joost

Je hebt dus een compleet leeg scherm, met een branden "go" knopje ?

mvg,
mark
Re: Help met CS!!
joostboudewijns
gast

Re: Help met CS!!
Citaat van: woodymax op dinsdag 22 april 2008, 17:18:07
Citaat van: joostboudewijns op dinsdag 22 april 2008, 16:37:28
Hallo,
ik heb net een CS binnengekregen.
Toen ik alles had aangesloten ging hij initaliseren en daar is hij klaar me dat is te zien aan het groene 'GO' knopje.
Nou gebeurt er verder niks de schermverlichting brand wel maar verder kan ik niks doen.
Ik heb de handleiding al gelezen maar kan nik hierover vinden.
Wie helpt mij??

groeten joost

Je hebt dus een compleet leeg scherm, met een branden "go" knopje ?

mvg,
mark
Ja af en toe springt hij terug naar stop
Re: Help met CS!!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Help met CS!!
Hallo Joost,

Hoe ziet je scherm eruit, is het helemaal leeg, of heb je wel knoppen?

gebeurd dit ook als alleen nog de trafo is aangesloten, op de ingang van het Central Station? Dus niet via het Ugly station van de C. aansluitrail aansluiten !!!!!!!!!

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Help met CS!!
joostboudewijns
gast

Re: Help met CS!!
Citaat van: wissels op dinsdag 22 april 2008, 17:24:12
Hallo Joost,

Hoe ziet je scherm eruit, is het helemaal leeg, of heb je wel knoppen?

gebeurd dit ook als alleen nog de trafo is aangesloten, op de ingang van het Central Station? Dus niet via het Ugly station van de C. aansluitrail aansluiten !!!!!!!!!

met vriendelijke groet,

Walter
Het scherm is helemaal leeg alleen het licht brand.
En wat bedoel je met dat 2e hij stroom loopt direct naar de CS toch?
Re: Help met CS!!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Help met CS!!
Joost,

dat klinkt niet goed,

Backup batterijen verwijderen (mits aanwezig)
Harde reset afdwingen stopknop langere tijd indrukken (Min 5 seconden)

Mocht dit het probleem niet oplossen, snel ermee terug naar waar de CS vandaan komt,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Help met CS!!
joostboudewijns
gast

Re: Help met CS!!
Citaat van: wissels op dinsdag 22 april 2008, 17:31:52
Joost,

dat klinkt niet goed,

Backup batterijen verwijderen (mits aanwezig)
Harde reset afdwingen stopknop langere tijd indrukken (Min 5 seconden)

Mocht dit het probleem niet oplossen, snel ermee terug naar waar de CS vandaan komt,

met vriendelijke groet,

Walter
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb hem gereset en de rode stop knop knippert nu al enige tijd wat betekent dat?

groeten joost
Re: Help met CS!!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Help met CS!!
Hallo Joost,

dat betekend dat je CS zijn gegevens aan het opslaan is, dit moet na een minuut of 2 hooguit zijn afgelopen,

Als dit het niet oplost, opstarten, daarna stroom eraf, even wachten, en dan de stroom er weer op, nog steeds zonder backup batterijen,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Help met CS!!
chagoimen
gast

Re: Help met CS!!
hoi Joost

Probleem al opgelost??
Ik woon in het westland dus redelijk in de buurt moe ik soms een keer bij je langskomen, dan neem ikmijn cs ook mee kunnen we dingen controleren en uitsluiten.
stuur maan een pm.

mvg Anton Wouters
Re: Help met CS!!
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Help met CS!!
Hallo Joost,

probeer eens met een andere lichtval naar het scherm te kijken of deze toch niet iets aangeeft, soms staat de resolutie vrijwel onleesbaar ingesteld. Leg de gebruiksaanwijzing ernaast om de juiste toetsen te vinden, je mag mij ook een persoonlijk bericht sturen, dat ik je morgen van afstand op weg help,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Help met CS!!
joostboudewijns
gast

Re: Help met CS!!
Hallo,
iedereen bedankt voor alle geboden hulp :D
mijn vader heeft vanmiddag gelijk gebeld met Keuterman en die zegt:
-Of het beeldscherm is gewoon kapot!
-Of vanaf de fabriek zijn de resolutie instellingen verkeerd ingesteld.
Dus ik denk terug sturen naar de handelaar :?
Re: Help met CS!!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Help met CS!!
Joost: dat is balen.

Walter: een paar seconden op de stop knop drukken zorg toch niet voor een reset maar voor het uitschakelen van het CS?
Je krijgt dan een wacht-scherm en vervolgens de melding dat je de stekker eruit kan halen. Dan knippert de rode stop-knop.

Ik ben daar achter gekomen door de Ecos handleiding te lezen.
Ik vond het nl. raar dat in de Märklin handleiding niets stond over het uitschakelen van het CS. En gewoon de stekker eruit trekken gaf me geen goed gevoel, dat doe ik bij mijn PC ook niet en het CS is als het ware ook een PC.

In de Eco handleiding zag in toen dat je de Ecos uit kan schakelen door de stop knop een paar seconden in te drukken. Dat bleek bij het CS ook te werken...

Koen
Re: Help met CS!!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Help met CS!!
Joost: ik woon ook vlakbij Rotterdam en heb een CS. Als je wilt kan je langs komen, dan kunnen we de resolutie proberen te herstellen door op mijn scherm te kijken waar je precies moet klikken. Eventueel kunnen we via de pc kijken of het CS reageert en het actieve scherm ophalen...
PB maar als je het wilt.

Koen
Re: Help met CS!!
joostboudewijns
gast

Re: Help met CS!!
Oke alle helpers hebben een PB heel erg bedankt voor alle hulp super!

Ik krijg net van de handelaar het volgende mailtje:
Guten Abend,


schicken Sie bitte die CS ( OHNE Kabel - NUR die CS ) bitte gut verpackt an mich zurück. Das Gerät wird selbstverständlich ausgetauscht. Legen Sie bitte eine kurze Fehlerbeschreibung (gerne auf Englisch oder Deutsch) und IHRE Bankverbindung für die Portokostenerstattung mit ins Paket.

Dus alles word vergoed en ik krijg een nieuwe CS .
Ik vind dit super van de handelaar snel antwoord en alles word vergoed een topper dus.
toch nog eind goed al goed alleen wel hopen dat deze het wel doet.
Re: Help met CS!!
^Rook
gast

Re: Help met CS!!
Hallo Joost,

Wat vervelend dat het CS niet in 1 keer goed werkte :( Geef de moed niet op heh, centrales zijn cool :mrgreen: 8) Overigens zeer netjes dat de verkoper zelfs de porto voor z'n rekening neemt, hiermee ook zelf naar voren komt :idea:

Succes met het verdere verloop, hoop dat je snel een werkend CS in gebruik kunt nemen :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Help met CS!!
Davy
gast

Re: Help met CS!!
Duitsers geven vaak een hele goede service vaak veel beter dan sommige Nederlandse handelaren.

Re: Help met CS!!
joostboudewijns
gast

Re: Help met CS!!
Citaat van: ^Rook op dinsdag 22 april 2008, 23:44:38
Hallo Joost,

Wat vervelend dat het CS niet in 1 keer goed werkte :( Geef de moed niet op heh, centrales zijn cool :mrgreen: 8) Overigens zeer netjes dat de verkoper zelfs de porto voor z'n rekening neemt, hiermee ook zelf naar voren komt :idea:

Succes met het verdere verloop, hoop dat je snel een werkend CS in gebruik kunt nemen :)

Vriendelijke groeten,

Rolf

Ja zeer vervelend de CS was een verjaardags cadeau houwel ik zelf wel meebetaalde maar toch iets waar je je zo op verheugt en dan is het kapot :?
Bedankt het gaat zeker goed komen.

Citaat van: Davy op dinsdag 22 april 2008, 23:57:17
Duitsers geven vaak een hele goede service vaak veel beter dan sommige Nederlandse handelaren.


Dat kun je wel zeggen ik kreeg 5 min nadat ik hem een mail had gestuurd gelijk een mail terug met excuses enzo even daarna krijg ik de mail die hierboven stond!
Ik vind het een super handelaar zo hoor je met je klanten om te gaan volgens mij!


groeten joost