Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Icons / afbeeldingen toevoegen aan Central Station 2

Gestart door Herman D zaterdag 04 februari 2023, 14:10:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Icons / afbeeldingen toevoegen aan Central Station 2
Dag Allemaal,

Waar ik reuze benieuwd naar ben is hoe ik kloppende afbeeldingen toe kan voegen aan het CS2 ?
(CS 60214, hardwareversie 3.4, softwareversie 4.3.0 (4), serienummer 12113)

Ik heb afbeeldingen volgens de opgave - (max 128x48 pixels en max 6 kb) - op een usb-stick gezet en deze up proberen te loaden, maar 'no way Gosé'.
Het CS2 lijkt daar niets mee te kunnen... of ik weet de weg er naartoe - (het mapje Icons op de stick) - niet te vinden.
Iemand een idee?

Hoor het graag en hartelijke groet,
Herman
Re: Icons / afbeeldingen toevoegen aan Central Station 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Icons / afbeeldingen toevoegen aan Central Station 2
Probeer eens een afbeelding direct op de stick te plaatsen (dus niet in een map maar op de root directory). Kan me vaag herinneren dat dat in het verleden bij mij de oplossing bleek.

Groeten,
Wico
Re: Icons / afbeeldingen toevoegen aan Central Station 2
Na het insteken van de USB-stick de CS opnieuw opstarten
Re: Icons / afbeeldingen toevoegen aan Central Station 2
Hallo Wico en Alfons,

Dank voor jullie reacties!
Ik ben ermee aan de slag gegaan en had graag een succes gemeld, maar helaas.
Op een Engelse site kwam ik tegen dat de usb-stick niet groter dan 8gb zou mogen zijn, en de plaatjes max. 128 x 48 p bij 6 kb. Daar heb ik mij aan gehouden en daarnaast een MS-dos (fat 32) geformatteerde usb-stick gebruikt.
De stick werd nu wel herkend, (terwijl dat eerder niet zo was met een MAC-OS journaled stick), maar nog steeds geen plaatjes op te vinden (???).

Groeten, Herman
Re: Icons / afbeeldingen toevoegen aan Central Station 2
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Icons / afbeeldingen toevoegen aan Central Station 2
Even checken: formaat PNG gebruikt? Andere slikt de CS2 ze niet. En anders via je netwerk uploaden (Uit dit topic: Wat je kan doen is de cs2 met je netwerk verbinden en dan het ip adres in je internet browser intypen en je krijgt een mooi scherm waarin je de plaatjes kunt uploaden.)

Groeten,
Wico
Re: Icons / afbeeldingen toevoegen aan Central Station 2
Hi Wico,

Inderdaad formaat PNG gebruikt.
Omdat ik (nog) geen netwerk heb, heb ik daarvoor vandaag de benodigde spullen besteld. (Hopelijk dinsdag as. in huis).
Dank voor de link en reuze benieuwd of het daarmee gaat lukken 😀

Groeten, Herman