Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3

Gestart door Digibeet donderdag 02 februari 2023, 13:30:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Wie kan mij helpen.
Ik heb mijn oude baan opgedoekt en ben met een geheel nieuw ontwerp bezig.
Alléén de oude baan moet dus in zijn geheel uit de CS3 verwijderd worden. Niet de lok database ed.
Nu kan ik item-voor-item verwijderen. Dit is een klus waar ik volgende maand nog mee bezig ben.
Weet iemand een andere methode waardoor ik seinpanelen, artikelen, enz met enkele kommando's kan verwijderen.
Voordat ik met de eerste baan begonnen ben heb ik geen backup gemaakt van het systeem.
Help
Hans
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Is het mogelijk een backup te maken van alleen de lokdatabase? Dan kun je daarna alles verwijderen en alleen de LDB terug zetten.
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Bij "Restore/herstellen" de file leer.zip activeren. Resultaat een CS3 als nieuw.
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Citaat van: digipost op donderdag 02 februari 2023, 14:13:07Bij "Restore/herstellen" de file leer.zip activeren. Resultaat een CS3 als nieuw.

En dan is die dus zijn loc database kwijt wat hij niet wil....
Staat er geen knopje in het scherm waar je het baanontwerp tekent om deze ook compleet te verwijderen?
Bij de CS2 wel dacht ik.
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

online
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Een oplossing zou kunnen zijn om in de "bewerken modus" het gehele baanplan te selecteren en dan te wissen met het "emmertje".
De aangebrachte artikelen en adressen daarvan blijven dan wel in de artikel-database staan.
Uiteraard blijven ook alle loks er dan in staan.

Als dit gelukt is en je een "leeg baanpan" hebt, kun je het best een backup maken en dan pas nieuwe baanelementen invoeren.

JOhn (VT601)
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Bedankt voor de reacties.
Leer.zip zal ik maar niet gebruiken.
Maar ook de andere oplossing: 'baanplan' selecteren: hoe kan ik het gehele baanplan
selecteren? Het gaat alleen maar 'item-voor-item'.
Hoor graag de mogelijkheid hiervoor.
Hans
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Hoi Hans,

Onder loc database versta ik de grote lijst met plaatjes in de CS3.
Jij bedoelde kennelijk de loclijst onderaan het scherm wat bij een baanplan hoort, ok.

De werkwijze die John hierboven aangeeft is voor jou dan de oplossing.

Daarvoor ga je naar bewerken - seinpaneel bewerken.
Helemaal links zie je een handje. Daar selecteer je het vierkantje.
Dan trek je over het hele scherm een blauw vlak. Alles wat getekend is wordt dan geselecteerd.
Dan naar de afvalbak Wissen.
Als alles gewist is en je wilt het seinpaneel ook wissen maar je ziet de afvalbak niet dan moet je het scherm verkleinen
tot de afvalbak zichtbaar is.

Succes.
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Hallo Digipost
Het werkt voor wat de seinpanelen betreft. Bedankt.
De artikelenlijst moet ik helaas toch stuk voor stuk doen. Zie geen andere oplossing.
Met de 'lokdatabase' bedoel ik de oorspronkelijke door M. in de CS3 geleverde database, aangevuld met foto's van mijn eigen loks. Dus onafhankelijk van het baanplan.
Gegroet
Hans
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Hoi Hans,

Precies, voor mij is dat ook de loc database. De loc-plaatjes, eigen foto's e.d. blijven altijd in de CS3 aanwezig.

Je wilt kennelijk toch alles gewist hebben. Dan moet je de leer.zip toch uitvoeren.
Die wist het seinplan, artikelenlijst, gebeurtenissen en ingevoerde/aangemelde loc's.
MAAR maak eerst een BACKUP voor het geval dat het resultaat van leer.zip voor jou te heftig is.
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Baanontwerp geheel verwijderen uit de CS3
Foto's worden niet in de file opgeslagen, maar ergens op een schijf. Die blijven erin als je een andere back-up erin zet.