Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Big Boy

Gestart door Dennis donderdag 19 oktober 2023, 09:17:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Big Boy
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Big Boy
Ik heb het volgende idee opgepakt. Ik ga een Big Boy printen.
Gelukkig staat er op Thingiverse een mooi model van de lok en een los model van de tender, dus kunnen we vooruit.
In dit topic ga ik jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Het zou een kleine 800 uur printen zijn, dus we hebben wat te doen deze winter  :) Link naar het model staat hier. ThingIverse

Groetjes Dennis
Re: BIg Boy
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: BIg Boy
Succes Dennis !

Ik volg dit topic met véél interesse.
Je gaat hem hopelijk op de schaal printen waarin de files beschikbaar zijn ?
(ik ken diverse personen die hem geprobeerd hebben om op een andere schaal te printen, maar stuk voor stuk hebben ze gefaald, maar laat je niet afschrikken door mijn bericht)

groeten,
Kris
Re: BIg Boy
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: BIg Boy
Hoi Kris,

Ik ga hem inderdaad printen op de schaal waarin de files beschikbaar zijn. Dit moet te doen zijn.

Gr. Dennis
Re: Big Boy
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Big Boy
Het 1e onderdeel is gereed. Dit duurde maar 20 uur. Valt best mee in tegenstelling tot de 2 onderdelen van de ketel die ik nu gestart heb.
In totaal 1 dag en 20 uur. Ik nummer alle onderdelen met item nummers, en deze schrijf ik ook op in de tabel. Hierdoor weet ik wat ik geprint heb, en wat ik nog moet doen.
Hier is in ieder geval de 1e foto.

Groetjes Dennis

Item_1.jpeg
Re: Big Boy
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Big Boy
Afgelopen week ben in naar een hotel gestuurd door mn werkgever. Ik dacht weinig tijd te hebben om verder te gaan met printen, maar mijn vrouw heeft de spreekwoordelijke filamentdraad opgepakt. Hierdoor is er veel geprint, en na anderhalve filament rol zijn we veel verder. Ik denk wel dat ik nog wat rolletjes bij 123-3d kan bestellen.
We houden ook een lijst bij met wat al geprint is, en de nummers die we zelf maar bedacht hebben plakken we ook op de onderdelen. Anders weet je echt niet waar je blijft.

Hieronder in ieder geval de status.
Re: Big Boy
Lid sinds: 2023

online
Re: Big Boy
Hoe ver ben je nu?
Re: Big Boy
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Big Boy
Het ligt door omstandigheden even stil.