Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Stoep en stoepranden

Gestart door Rob de bouwer maandag 23 januari 2023, 17:28:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stoep en stoepranden
Lid sinds: 2017

offline
Stoep en stoepranden
Weet iemand waar je gratis prints kan downloaden ( die je dan kunt printen)  om een trottoir en stoepranden te maken Bij voorbaat dankend en met vriendelijke groet Rob
Re: Stoep en stoepranden
Lid sinds: 2012

offline
Re: Stoep en stoepranden
Re: Stoep en stoepranden
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Stoep en stoepranden
Die methode heb ik ook geprobeerd. Nu na een aantal maanden (in opslag) in de baan aanwezig te zijn geweest zijn die prints allemaal verkleurd. Groen dus, geen gezicht. Ik doe het niet meer. Beter iets meer uitgeven voor wat fatsoenlijks.
Re: Stoep en stoepranden
Lid sinds: 2012

offline
Re: Stoep en stoepranden
@citaat zelf printen doe ik ook niet meer ,zelfs met uv-bestendige vernis verkleurt het toch na een tijdje;

mvg,
Michel
Re: Stoep en stoepranden
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Stoep en stoepranden
 :roll: Misschien werkt het met een laserprinter wel goed.
En natuurlijk zonlicht tegenhouden in de treinenkamer, ook belangrijk voor de treinen en gebouwen.

Dirk-Jan
Re: Stoep en stoepranden
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Stoep en stoepranden
Hoi Rob,

Ik gebruik gebruik Laminaat ondervloer van de Kwantum voor het maken van mijn stratenpatronen. Het materiaal is grijs van kleur en rond de 2 mm dik. Prima hoogte voor een trottoir dus. Het tegelmotief dat je erin krast met een puntig voorwerp blijft voor eeuwig zitten. Je kunt er allerlei motieven in krassen. Als je er behoefte aan hebt om de Dam in Amsterdam na te maken, het is veel werk maar het kan. Ik gebruik het ook om mijn tunnelportalen mee te bekleden. Dus ook baksteen of natuursteen kun je namaken. Om cirkels te maken gebruik ik een passer.
Als je er een beetje handig in bent geworden kun je een baksteen muur op kleur brengen en hem vervolgens voegen met grijs waarna je de stenen weer schoon veegt.
Door gebruik te maken van een liniaal waar je langs krast gaat het allemaal nog vrij snel ook.

groet, Wim
Re: Stoep en stoepranden
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Stoep en stoepranden
Interessant! Ik was van plan karton te gebruiken, maar jouw optie is wellicht het proberen waard. Over welke hebben we het (https://www.kwantum.nl/search?location=searchtext=Laminaat%20ondervloer)?
Re: Stoep en stoepranden
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Stoep en stoepranden
Hoi,

Ik heb het over de " Ondervloer Super comfort Antraciet" Prijs per pak van 9.788 m² € 32,--
De platen hebben een afmeting van 59cm x 79 cm, zijn Antraciet van kleur en bestaan uit XPS schuim. Met een pak kun je bij wijze van , je hele baan van tegelvloer voorzien maar ik gebruik het ook onder mijn rails als geluiddempend materiaal.

groet, Wim
Re: Stoep en stoepranden
Hartelijk bedankt voor alle reacties Ga eens buurten bij de kwantum
Mvg Rob